0

بیمارستان “بقیةالله(عج) ۲” ساخته می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسن ابوالقاسمی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) امروز در آیین گرامی‌داشت مقام استاد که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اولین بیمارستانی که در دوران کرونا اقدام به پذیرش عموم بیماران کرونایی کرد و اولین دانشگاهی که توانست واکسن کرونا تولید کند، دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) بود که نیمی از اعضای هیئت علمی آن دانش‌آموختگان همین دانشگاه هستند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه ظرفیت آموزشی دانشگاه در آینده به 2 هزار و 500 نفر خواهد رسید، گفت: زمین برای ساخت بیمارستان بقیةالله(عج) 2 فراهم شده است؛ برای ساخت آن باید الزامات فضای آموزشی هم به‌صورت کامل پیش‌بینی شود تا به لحاظ سرانه آموزشی و امکانات مورد نیاز آموزش با محدودیت مواجه نشویم. در آینده نزدیک جزئیات ساخت این بیمارستان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) سپس به ساخت دانشگاه‌های تخصصی در نیرو‌های تابعه سپاه، اشاره و خاطرنشان کرد: ساخت دانشکده پزشکی برای نیروی زمینی در اصفهان و دانشکده دیگری برای نیروی دریایی در شیراز از جمله این اقدامات است؛ البته این دانشکده‌ها تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) فعالیت خواهند داشت.

ابوالقاسمی با بیان اینکه این دانشگاه هزار و 600 دانشجو دارد، افزود: یکی از کار‌هایی که باید انجام دهیم، ترمیم گروه‌های دانشگاهی و جذب اساتید مورد نیاز است؛ به همین جهت چنانچه می‌خواهیم این موارد را محقق سازیم، باید جاذبه لازم را برای این افراد ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) گفت: دانشگاهی می‌تواند رشد کند و موفق باشد که بتواند در سطح بین‌المللی هم فعالیت داشته باشد؛ بدین معنی که باید بتواند دانشجویان خارجی را هم پذیرش کند؛ از این روی باید طی برنامه‌ای پنج‌ساله بتوانیم 500 دانشجوی خارجی برای تحصیل در این دانشگاه پذیرش کنیم؛ البته اکنون نیز چند دانشجو از کشور‌های دیگر مشغول تحیلی در دانشگاه بقیةالله(عج) هستند.

بخوانید  آخرین آمار کرونا در ایران؛ ۵۷ فوتی و ۳۶۹۰۸ ابتلای جدید در کشور

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از ارائه آموزش‌های تک‌بعدی بیان کرد: دانشجویی که بعد از اتمام درس خود نتواند با مردم ارتباط بگیرد و با آن‌ها صحبت کند، حتی اگر رتبه علمی بالایی هم داشته باشد، موفق نخواهد بود؛ لذا تربیت دانشجو به لحاظ اخلاقی و دینی هم بسیار اهمیت دارد که باید به آن توجه کنیم.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *