0

بیش از ۷۰ درصد تکنولوژی‌های جدید آموزشی کشور، بومی است

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: کشورعزیزمان ایران در زمینه تکنولوژی‌های جدید آموزشی، پیشرفت‌های قابل توجهی کسب کرده و بیش از ۷۰ درصد از این تکنولوژی‌ها بومی شده‌اند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در وزارت بهداشت، توسعه کمی و کیفی آموزش و پژوهش مبتنی بر نیاز جامعه پیگیری می‌شود اظهار داشت: علم، آموزش و پژوهش باید در مسیر خلق ثروت، رفاه، اشتغال و کارآفرینی انجام شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تکنولوژی‌های جدید آموزشی صورت گرفته و بیش از ۷۰ درصد از تکنولوژی‌های نوین آموزشیمان بومی شده است، افزود: تولید مقالات قرارگاه خوبی نیست بلکه گذرگاهی برای حل مشکلات جامعه است و باید از مرحله انجام کار‌های علمی محض عبور و محصولات سلامت‌محور تولید کنیم که پاسخگوی نیاز‌های حوزه سلامت باشد.

این مقام ارشد وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ماموریت و چشم‌انداز دانشگاه‌های مطرح دنیا در زمینه حل مشکلات جامعه است، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، نیاز‌های خود را در حوزه سلامت رفع کنند.

باقری‌فرد با اشاره به توسعه کار‌های فناورانه نیز افزود: برای رسیدن به خودکفایی در کشور، باید با بهره‌مندی از توانمندی اساتید و دانشجویان پژوهشگر و ارائه تسهیلات لازم در حوزه آموزش و پژوهش و تولید محصولات دانش بنیان سلامت محور تلاش کنیم تا شاهد رشد باشیم.

منبع : خبرگزاری آنا

بخوانید  گسترش همکاری‌های ایران با ونزوئلا، کوبا و اوگاندا در حوزه سلامت

نظرات کاربران