0

بیشتر افراد رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

بیشتر افراد رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

بیشتر افراد رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – محمدمهدی ناصحی گفت: ۲۲۰ منطقه کم برخوردار در سراسر کشور وجود دارند که از این تعداد برخی از استان ها مثل کرمان و اصفهان تحت پوشش خدمات مناطق کم برخوردار هستند.

طبق بیانات رهبر انقلاب درباره پوشش هزینه های ناباروری، تمامی سازمان های بیمه گر باید با موسسات و مراکز درمان ناباروری قراردادی را اخذ کنند. بنا بر قانون جامعه ناباروری که از مشکلات رنج می‌برند، باید چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی نشان دار شوند.

ناصحی گفت: سازمان بیمه سلامت تلاش کرده است بیماران اوتیسم نیز تعرفه دولتی برای دریافت خدمات بگیرند. حدود یک سوم معلولین به این مراکز مراجعه کرده اند؛ اما خانواده این بیماران باید توجه داشته باشند در ۶۰ روز اول بیماری یا همان گلدن تایم باید از خدمات استفاده کرد. در بخش نسخه الکترونیک، بیمه سلامت مجری اولیه این موضوع نیست. این فعالیت بزرگ ملی طی ۱۶ سال انجام نشد؛ اما حالا این موضوع در اغلب بیمارستان ها و مراکز دولتی انجام می‌شود. تنها بخش کوچکی متصل نشده اند. البته در سایر بیمه های پایه، بیمه تکمیلی همچنان در اتصال با مشکل رو به رو است.

این در حالی است که مراکز باید از سال قبل به صورت کامل تحت پوشش این طرح قرار می‌گرفتند.

نظام پزشکی به عنوان یکی از متولیان طرح نسخه نویسی الکترونیکی باید تمام پزشکان را بسیج کند تا امضای دیجیتال داشته باشند. ۵۰ هزار نفر در نظام پزشکی امضای دیجیتال دارند؛ اما برخی از پزشکان از این سامانه استفاده نمی‌کنند.

بخوانید  صندوق بیماری‌های صعب العلاج با بودجه ۷۰۰۰میلیاردی به مشکل می‌خورد

به پزشکان تا اول اردیبهشت فرصت داده شد تا به سامانه نسخه الکترونیکی متصل شوند. پزشکانی که مسن هستند، می‌توانند از افرادی برای نوشتن نسخه الکترونیک کمک بگیرند .

طرح نسخه الکترونیک در استان های همدان و گلستان ۱۰۰ درصد انجام شده و استان های تهران و خراسان رضوی به رشد خوبی رسیده اند؛ اما اتصال آن ها زیر ۹۰ درصد است.

طبق آخرین آمار حدود ۱۶۸ هزار تعداد نسخه الکترونیکی روزانه صادر شده است و از این تعداد رسیدگی به ۱۰۸ هزار نسخه به صورت تمام الکترونیک انجام شده است. در دی بالاتر از ۶ میلیون ۵۰۰ هزار نسخه در داروخانه یا تصویربرداری ها پیچیده شده است.

او گفت: اگر داروها دارای اصالت باشند، به کشورهای دیگر قاچاق نمی شوند. این که در یک استان دارو دپو شود و در یک استان دیگر همان دارو یافت نشود، یعنی نظام سلامت ما ایراد دارد.

نظرات کاربران