0

بیست‌و‌چهارمین کنگره ملی دانشجویان علوم پزشکی کشور آغاز شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پیش از ظهر امروز بیست‌و‌چهارمین دوره کنگره ملی و دهمین دوره کنگره بین‌المللی دانشجویان علوم پزشکی کشور در دو شاخه تحقیقات و فناوری در تهران و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله آغاز شد.

این کنگره با ارائه برنامه‌هایی متفاوت نسبت به قبل برای تقویت و ارتقای سطح علمی دانشجویان برگزار می‌شود؛ یکی از مهمترین جهت‌گیری‌ها در کشورهای پیشرو جهان، حرکت دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم و چهارم است که مهمترین ساحت در این حرکت، توجه ویژه به مسئله فناوری، کارآفرینی و نوآوری است، به همین دلیل یکی از مهمترین اقدامات در نظر گرفته شده در این برنامه اهمیت مسئله فناوری و حل مشکلات فناورانه پزشکی در کشور است.

همزمان با اختتامیه کنگره، دومین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی کشور در قالب حقیقی و حقوقی و محصول برتر برگزار خواهد شد.

موضوعات جشنواره بدین شرح است: پرستاری و مامایی، پژوهش در علوم بالینی، طب سنتی و طب ایرانی، زخم و سوختگی، تغذیه و سلامت، توانبخشی، بازتوانی و طب سالمندان، اخلاق پزشکی و سلامت معنوی، مطالعات سلامت دهان و دندان، سلول‌های بنیادی، فناوری‌های همگرا، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، بیماری کووید 19، چالش‌ها  و آسیب‌ها، نوآوری و کارآفرینی سلامت، علوم پایه پزشکی و مطالعات حیوانی، توریسم سلامت، بهداشت عمومی، سلامت در حوادث و بلایا و پژوهش در نظام سلامت.

2182 مقاله در  این کنگره پذیرش شده است.

مردم ایران شایسته بهترین خدمات هستند

همچنین مراسم افتتاحیه بیست‌و‌چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در برج میلاد با حضور مقام‌های ارشد کشوری و لشکری برگزار شد.

بخوانید  تولید ۱۸۰ محصول دانش‌بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تهران

علیرضا مرندی؛ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در بخشی از این مراسم با اشاره به پیشرفت‌های نظام اسلامی در نظام سلامت گفت: در گذشته تعداد پزشکان بسیار اندک بود و در مجموع تعداد پزشکان به 12 هزار نفر نمی‌رسید.

وی افزود: در قبل از انقلاب بیماران حتی برای دریافت خدمات سرپایی باید به تهران مراجعه می‌کردند و اکثر استان‌ها متخصص نداشتند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به محرومیت گسترده در زمان شاهنشاهی و قبل از انقلاب ادامه داد: در گذشته آمار مرگ و میر مادران و کودکان بسیار بالا بود، در هر هزار تولد 174 کودک از دنیا می‌رفتند.

وی افزود: در گذشته امید به زندگی نهایت به 55 سال می‌رسید و تنها 37 درصد زنان سواد خواندن و نوشتن داشتند.

مرندی با بیان اینکه مردم ایران شایسته بهترین خدمات هستند، عنوان کرد: باید برای ایران شبانه‌روزی تلاش کرد و نباید لحظه‌‌‌ای از خدمت‌رسانی دریغ کرد. کمبود اعتبارات مهم است اما مهمترین ابزار نیست، بودجه را می‌توان تامین کرد و نباید کمبود بودجه را بهانه‌ای برای غفلت در اجرای طرح‌ها قرار داد.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *