0

برنامه‌های حوزه آموزش باید تغییر کند/ کمبود ۵٨ هزار نیرو در عرصه بهداشت

معاون وزارت بهداشت:

معاون وزارت بهداشت گفت: برنامه‌های حوزه آموزش باید تغییر کند به گونه‌ای که بتوانیم پزشکانی تربیت کنیم تا بتوانند در سطح یک و در روستا‌ها خدمت ارائه کنند.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه همایش تجلیل از دستاورد‌ها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور بر تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر گسترش حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: تقویت نظام شبکه از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه بهداشت است.

وی ایجاد فضای کاری و لجستیک مناسب، تامین نیروی انسانی و تعریف فرایند‌های ارائه خدمت را برای تقویت شبکه ضروری خواند و گفت: برنامه‌های حوزه آموزش نیز باید تغییر کند به گونه‌ای که بتوانیم پزشکانی تربیت کنیم که بتوانند در سطح یک و در روستا‌ها ارائه خدمت کنند.

فرشیدی از کمبود ۵٨ هزار نیرو در حوزه بهداشت خبر داد و افزود: ارجاع مناسب بیمار به فرد مناسب از طریق سیستم و نظام درست باید انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای درست نظام ارجاع باید منجر به کاهش پرداخت از جیب مردم و دسترسی کامل به خدمات مناسب شود.

فرشیدی بر تغییر فعالیت‌های حوزه شهری از ارائه خدمات غیرفعال به فعال و پویا تاکید کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه خوشحالم که دانشجوی دکتر ملک افضلی بودم، افزود: عزیزانی که تاریخ بهداشت محسوب می‌شوند باید حتما در این مراسم مورد تجلیل قرار بگیرند.

بخوانید  چگونه بدانیم ریزش موی سر غیرطبیعی است
برچسب‌ها:

نظرات کاربران