0

بحران تجهیزات پزشکی حل نشود محضر مقام معظم رهبری نامه خواهم داد

شهریاری در گفتگو با آنا:

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امسال در حوزه تجهیزات پزشکی مشکل جدی خواهیم داشت و نگران هستم این موضوع به جایگاه پزشکی ما در دنیا آسیب بزند. می‌خواستم این مشکلات را در نامه‌ای به مقام معظم رهبری مطرح کنم، ولی مسئولان وزارت بهداشت قول دادند کمبودها را رفع کنند.

حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با مشکل تجهیزات پزشکی در کشور گفت: امسال در حوزه تجهیزات پزشکی مشکل جدی خواهیم داشت و من نگران هستم به دلیل مشکلات مالی نتوانیم به تجهیزات پزشکی روز دنیا دست پیدا کنیم و به جایگاه پزشکی ما در دنیا آسیب بزند. 

وی افزود:با پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی از سران سه قوه، اعلام شده است، گمرکی تجهیزات پزشکی مصرفی از ۴ در صد به ۱ درصد کاهش پیدا کرده و ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن تعلق می‌گیرد. 

نماینده مردم نماینده مردم زاهدان از استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع در مورد تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای متفاوت است. آن‌ها دیگر با ارز نیمایی و آزاد باید وارد شوند که عملا نه دانشگاه‌ها می‌توانند این خرید را داشته باشند نه بخش خصوصی، به این دلیل که تعرفه‌ها بالاست و بیمه‌ها منابع مالی ندارند و نمی‌توانند پرداخت کنند. 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: این در حالی است که اگر خرید تجهیزات پزشکی با ارز آزاد انجام شود، بیمارستان‌ها نمی‌توانند قطعات مصرفی دستگاه‌های خود را تعمیر یا تعویض کنند. 

وی با بیان اینکه بار‌ها در این رابطه تذکر داده ام، گفت: بسیار در باره بحران تجهیزات پزشکی هشدار داده ام و متاسفانه گوش شنوایی نیست، انگار باید نامه خود را به خداوند ارجاع دهم! 

بخوانید  حق معلمان را در رتبه بندی به آنها باز می‌گردانیم

شهریاری در رابطه با نوشتن نامه به رهبر انقلاب اسلامی و مطرح کردن مشکلات در زمینه تجهیزات پزشکی نیز گفت: می‌خواستم این نامه را بنویسم، اما مسئولان وزارت بهداشت به من قول دادند مشکلات رفع شود منتظر هستم تا ببینم چه می‌کنند!

برچسب‌ها:

نظرات کاربران