0

باید در جذب منابع از بیرون دانشگاه تلاش کنیم

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران:

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه منابع دانشگاه مشخص است و باید به بهتر توزیع شدن منابع کمک کنیم، گفت: باید در جذب منابع از بیرون دانشگاه تلاش کنیم.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران در نشست هیئت‌ رئیسه این دانشگاه گفت: موفقیت‌های دانشگاه گاهی مورد هجمه افراد بیرونی قرار می‌گیرد و این هجمه‌ها سبب توجه بیشتر مسئولان برای ارائه راه حل‌های جدید شده و خود باعث افزایش سرعت مدیریت چالش‌ها می‌شود. بنابر این باید حتی از افرادیکه با نیت سوء نقد میکنند تشکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران گفت: من همواره از نقد استقبال می‌کنم و هریک از همکاران هر نقدی به عملکرد موجود دارند، می‌توانند آزادانه مطرح کنند؛ خاطرنشان کرد: ما امانتدار دانشگاه هستیم و باید دقت کنیم مسائلی را بیرون از مجموعه مطرح کنیم که باعث افزایش بهره وری دانشگاه شود چراکه نتیجه عملکرد دانشگاه به طور مستقیم به جامعه بازمی‌گردد.

وی با اشاره به افزایش حجم کار دانشگاه سبطین با شروع ترم جدید گفت: دانشکده پزشکی و معاونت‌های مرتبط کمک کنند که نمایش اقتدار دانشگاه در سبطین حفظ و کار‌ها به خوبی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران با تاکید بر توزیع شفاف و مناسب منابع گفت: به همت دکتر رحیم‌نیا، معاون توسعه دانشگاه، مشکلات ما نسبت به دانشگاه‌های دیگر کمتر است. به هرحال منابع دانشگاه مشخص است و باید در تصمیم‌گیری‌ها، خود را متعلق به این مجموعه بدانیم و به بهتر توزیع شدن منابع کمک کنیم.

بخوانید  زمان اعلام نتایج نهایی پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس مشخص شد

قناعتی با تاکید بر جذب منابع بیرونی گفت: اگر بنابود امور دانشگاه با بودجه‌های مصوب بگذرد، قطعا کاری پیش نمی‌رفت بنابراین باید در زمینه جذب منابع از بیرون دانشگاه تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران هزینه‌کرد در زمینه درمان بیماران و خرید تجهیزات مورد نیاز آنان را سرمایه‌گذاری دانست و افزود: هر اقدامی که به کاهش پرداخت از جیب مردم کمک کند سودآور است بنابراین لازم است در این زمینه بیشتر هزینه کنیم.

لزوم برنامه‌ریزی به منظور مدیریت هزینه‌ها

در ادامه، رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران در این نشست درباره دستورالعمل اجرایی بودجه و انضباط مالی دانشگاه در زمینه پروژه‌های تمکل دارایی‌های سرمایه‌ای و بهبود استاندارد تجهیزات و مدیریت هزینه گفت: در راستای سیاست تمرکز زدایی ستاد و کمک به واحد‌های دانشگاه، مدیریت فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی، بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها را به ۵ قطب تقسیم کرده است و برای هر قطب مسئول فنی انتخاب شده است.

وی با تاکید بر حفظ و نگهداشت تجهیزات سرمایه‌ای گفت: اعتبارات مربوطه، با نظر واحد‌های تخصصی، در تفاهم نامه هر واحد لحاظ شده و لازم است واحد‌ها تا سقف اعتبار مندرج در تفاهم نامه نسبت به مدیریت حفظ و نگهداشت تجهیزات سرمایه ای، تاسیساتی و ساختمانی اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، مدیریت هزینه در دانشگاه را ضروری برشمرد و گفت: به منظور مدیریت هزینه و لزوم برنامه‌ریزی مناسب در استفاده بهینه از منابع موجود، فرم مدیریت هزینه در اختیار واحد‌ها قرار گرفته است. همچنین سامانه‌های متعددی در این زمینه طراحی شده که مورد توجه دانشگاه‌های دیگر قرار گرفته است.

بخوانید  جلوگیری از عوارض قلبی با تشخیص زودهنگام دیابت

رحیم نیا با اشاره به روز رسانی فضای آموزشی دانشگاه گفت: تا یکی دوسال آینده دانشکده‌ها از نظر فضای فیزیکی، تجهزات آموزشی و میز و صندلی به روز خواهند شد.

وی از ایجاد واحد نگهداشت تجهیزات دانشگاه خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز امیدوارم مسائل حوزه تاسیسات و تجهیزات برطرف شود.

نظرات کاربران