0

ایران تا ۳۰ سال آینده پیر می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین بانکی‌پور امروز در همایش بزرگداشت روز ملی جمعیت در بیمارستان نجمیه اظهار کرد: اگر در سیاه‌چاله پیری جمعیت بیفتیم مشکل جمعیت تا 150 سال قابل رفع نخواهد بود؛ در 30 سال آینده کشور با کاهش تعداد جوانان و افزایش سالمندان مواجه خواهد شد و بنابراین باید تا 5 سال آینده به نرخ باروری 2.5 برسیم.

وی افزود: در قانون برای ترک فعل جرم‌انگاری‌های قوی در نظر گرفته شده و گفتمان جمعیت نیز منتقل شده اما اگر ادراک فاجعه‌ جمعیتی که در پیش است انجام نشود، جامعه نسبت به آثار سالمندی جمعیت آگاه نخواهد شد.

بانکی‌پور تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 3 میلیون زوج نابارور در کشور داریم که مقرر شده 90 درصد هزینه‌های درمان این زوجین را بیمه‌ها پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: طبق بررسی‌هایی که در کشور درباره عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی برای آموزش و ترویج جوانی جمعیت انجام دادیم، تنها دستگاهی که در درون خودش برخلاف آمار کشور، با افزایش نرخ ازدواج مواجه بود، سپاه پاسداران بود و در شرایطی که با کاهش جمعیت و فرزندآوری مواجه‌ایم، تعداد موالید کارکنان افزایش یافته است. وزارت بهداشت نیز به عنوان دستگاه برگزیده عملکردی در حوزه اجرای قانون جوانی جمعیت بوده است.

وی اضافه کرد: بدنه نخبگانی و مدیریتی کشور هنوز آن‌طور که باید نگاه ویژه به موضوع جمعیت، ندارد. متاسفانه جامعه مدیریتی دچار روزمرگی شده و حوادث را پس از رخ دادن درک می‌کند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

بخوانید  تعداد مصدومان چهارشنبه‌‌سوری از ۵۰۰ نفر گذشت

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *