0

اهمیت کمک به سالمندان برای خریدهای خارج از خانه

اهمیت کمک به سالمندان برای خریدهای خارج از خانه

اهمیت کمک به سالمندان برای خریدهای خارج از خانه

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان  – ترابی گفت: افراد مسن در انتخاب و خوردن غذای مناسب با مشکلات مختلفی روبه رو هستند. سالمندان به دلیل نداشتن دندان های قوی توانایی خوردن گوشت یا میوه ها را ندارند. برای تامین املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن می توانند از گوشت چرخ کرده یا آب میوه طبیعی استفاده کنند.

محصولات غذایی بسته ‏بندی شده بايد از توليدات كارخانه های معتبر تهيه شوند. دارای پروانه ساخت، سری ساخت ، تاريخ تولید، مصرف و برچسب نشانگرهای رنگی تغذیه ای نیز باشند. خشكبار مثل توت خشک، انجیر خشک، انواع برگه ها، خرما، کشمش، گردو، بادام، بادام زمینی، فندق، کنجد، مغز تخمه‌ها و انواع چیپس تهیه شده از میوه های خشک نیز حاوی مواد مقوی و مفید هستند.

ترابی گفت: با شیوع بیماری کرونا توجه به تغذیه سالم و مصرف مواد مقوی مانند میوه‌ و سبزی از اهمیت بیشتری برخوردار است.  نفخ ، گاز زیاد و ناراحتی های معده در بین سالمندان باعث شده است تا افراد از مصرف برخی مواد مانند حبوبات پرهیز کنند. افراد سالمند باید از لبنیات کم چرب و شیر گرم به جای شیر سرد استفاده کنند. سالمندان در صورت نداشتن امکان مصرف گوشت، می توانند به جای آن از مواد غذایی مانند تخم مرغ، سویا یا پنیر و ماست استفاده کنند.


بیشتر بخوانید

  • احتمال افزایش مراجعه بیماران سرپایی کرونا در هفته‌های آتی

بخوانید  ضرورت انجام تحلیل روزانه اپیدمی در مناطق مختلف کشور

نظرات کاربران