0

امیرعبداللهیان: اگر آمریکا به دنبال آرامش در منطقه است راهکار آن توقف جنگ غزه است

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارحه کشورمان امروز شنبه با عبدالله بوحبیب، همتای لبنانی خود دیدار و گفتگو کرد.

بعد از این دیدار دو وزیر خارجه در نشست خبری خود در خصوص نتایج رایزنی‌ها سخن گفتند.

وزیر خارجه لبنان در نشست خبری با امیرعبداللهیان گفت: لبنان هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نخواهد بود و به دنبال استقرار آرامش در منطقه است. ما در خصوص جنایات در غزه صحبت کردیم و بر لزوم تلاش همه کشورها برای توقف جنگ در غزه و ارسال کمک‌ها به این منطقه تاکید کردیم.

امیرعبداللهیان: از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکردیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در نشست خبری با همتای لبنانی گفت: امروز گفتگوهای بسیار مهمی را با آقای وزیر و مقامات لبنان در خصوص وضعیت منطقه و همکاری‌های ایران و لبنان داشتیم.

وی افزود: ما تاکید داریم که جنگ راه حل نیست و از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکردیم. ما معتقدیم مقاومت فلسطین و حماس هم در مسیر ایستادگی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و هم در مسیر سیاسی خردمندانه عمل کرده است.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: البته بر جهانیان آشکار است که بیش از 4 ماه نسل کشی در غزه و کرانه باختری هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن نداشته است. ایالات متحده آمریکا همزمان در دو مسیر حرکت می‌کند. مسیر اول تداوم ارسال مستمر سلاح و مشارکت در نسل کشی است، و مسیر دوم سخن گفتن از راه حل سیاسی است.

امیرعبداللهیان گفت: ما به صراحت می‌گوییم اگر آمریکا به دنبال آرامش در منطقه است راهکار آن توقف جنگ و نسل کشی در غزه است.

بخوانید  اثر خبرنگار خبرگزاری تسنیم در "جشنواره شهدای داروسازی" برگزیده شد

وی افزود: از مقامات عالی لبنان و آقای وزیر در خصوص تحولات داخلی لبنان گزارشات امیدبخشی را دریافت کردیم. ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهیم.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *