0

افراد سردمزاج مراقب بیماری‌های فصل زمستان باشند + توصیه‌های طب سنتی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدمهدی میرغضنفری با اشاره به افزایش بیماری‌ها در فصول سرد سال گفت: افرادی که مزاج سرد دارند در فصول سرد سال بیشتر بیمار می‌شوند و در مقابل، افراد گرم‌مزاج کمتر بیمار می‌شوند و در صورت بیماری به‌سرعت بهبود می‌یابند.

وی افزود: افراد سردمزاج معمولاً احساس سرما می‌کنند و با خوردن سردیجات اذیت می‌شوند، همچنین متابولیسم و سوخت‌وساز پایینی دارند و حرکات آن‌ها رو به کندی است، این افراد از لحاظ شخصیتی درونگرا هستند.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان این‌که در طب ایرانی مهم‌ترین اقدام پیشگیری است، افزود: این افراد باید از چیزهایی که باعث تشدید حال بدشان می‌شود پرهیز کنند.

این پژوهشگر طب ایرانی تصریح کرد: در گام اول سردمزاجان باید مصرف سردیجات را کاهش دهند، مصرف لبنیات باید به حداقل برسد البته شیر اگر گرم شود و داخل آن عسل و زنجبیل باشد نسبت به سایر لبنیات بهتر است، همچنین مصرف ماست و دوغ و پنیر باید به حداقل برسد.

وی مطرح کرد: سالادها اکثراً سرد هستند، مصرف کاهو و خیار و گوجه بدن را سرد می‌کند و افراد باید سبزی خوردن را جایگزین سالادها قرار دهند. نعنا و ترخون سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند و سردی را کاهش می‌دهند.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: ورزش مزاج را به‌سمت گرمی می‌برد و به همه افراد توصیه می‌شود خصوصاً در فصل زمستان برنامه منظمی برای ورزش داشته باشند.

وی یادآور شد: افراد سردمزاج حتماً در زمستان خود را بپوشانند و هنگام خواب سر را با کلاه و روسری بپوشانند.

بخوانید  دوره آموزشی ویژه قضات هیات های انتظامی در سازمان نظام پزشکی برگزار شد

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اضافه کرد: زیرانداز باید کافی و مناسب و در صورت امکان نمدی باشد، اگر از کرسی استفاده شود بسیار مناسب است مخصوصاً برای افرادی که درد مفاصل دارند.

وی خاطرنشان کرد: افراد بعد از استحمام بلافاصله از منزل خارج نشوند تا باد سرد با آن‌ها برخورد نکند و از کلاه و شال گردن استفاده کنند و از سینوس‌ها مراقبت کنند.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: افراد نباید در خوردن گرمی‌جات زیاده‌روی کنند، حتی افرادی که مزاج سرد دارند باید اعتدال را رعایت کنند.

وی بیان کرد: عسل گزینه خوبی است که باید در آب ولرم حل شود. شیره انگور و دم‌نوش‌هایی مانند گل بابونه بسیار مناسب است، کشمش و مویز و شیرینی‌های طبیعی مانند انجیر توصیه می‌شود.

میرغضنفری گفت: توصیه می‌شود افراد خواب کافی داشته باشند تا سیستم ایمنی در بالاترین سطح قرار داشته باشد و کمتر دچار بیماری‌های ویروسی شایع در فصل سرما شوند، حفظ آرامش نیز به افزایش کیفیت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می‌کند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم+

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *