0

اعلام پیروزی بر ویروس کرونا زود است

اعلام پیروزی بر ویروس کرونا زود است

اعلام پیروزی بر ویروس کرونا زود است

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – از نظر رئیس سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا یک ویروس خطرناک است و خیلی زود است که بخواهیم ادعای پیروزی علیه این بیماری را فریاد بزنیم و تلاش‌های خود برای محدود کردن انتقال این ویروس را نیمه‌کاره رها کنیم.

این درحالی است که تعدادی از کشور‌های دنیا به‌ ویژه در اروپا روند کاهش محدودیت‌های کرونایی را یا آغاز کرده‌اند یا قرار است در آینده نزدیک آغاز کنند. برای مثال زدن ماسک در فضای بیرون یا دورکاری فرانسوی‌ها دیگر اجباری نیست. کشور‌هایی نظیر فرانسه به رغم روند تصاعدی موارد ابتلا با اتکا به نرخ بالای واکسیناسیون و همچنین نگرانی کمتر از کشنده بودن امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی به سیاست کاهش محدودیت‌ها روی می‌آورند.

ادهانوم گفت: ما از هیچ کشوری نخواسته‌ایم تا دوباره قرنطینه کند، ولی از همه دولت‌ها می‌خواهیم تا از ملت‌هایشان با استفاده از همه ابزار‌های در دسترس و نه تنها واکسن، حفاظت کنند.

او با تاکید بر اینکه ویروس کرونا همچنان در حال تحول و تغییرشکل است از دولت‌ها خواست تا سیاست تست کووید و نظارت بر توالی‌یابی این ویروس را به‌دقت و از نزدیک دنبال کنند.

با این حال سازمان جهانی بهداشت با انتقاد از اتخاذ چنین رویه‌ای، می‌گوید اشاعه امیکرون تنها طی ۱۰ هفته گذشته موجب ابتلای ۹۰ میلیون نفر به بیماری کووید شده و به اعتقاد دکتر تدروس ادهانوم، افزایش تعداد موارد ابتلا لاجرم به معنای افزایش تعداد قربانیان خواهد بود.

بخوانید  یک نفر از هر ۶ نفر در جهان دچار ناباروری است

نظرات کاربران