0

اعلام فرصت بارگذاری مقالات برای داوطلبان آزمون دانشنامه پزشکی

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی مهلت بارگذاری (آپلود) مقالات برای داوطلبان آزمون های دانشنامه پزشکی از ۲۸ شهریورماه تا ۲ مهرماه ۱۴۰۲ تعیین شده است.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی روز پنجشنبه ۹ شهریور در ۱۹ حوزه امتحانی با حضور ۳ هزار و ۷۹۴ به شیوه الکترونیکی برگزار شد.

پس از برگزاری آزمون کتبی، افرادی که نمره حدنصاب لازم را برای شرکت در آزمون شفاهی کسب کردند در روز‌های ۱۷ تا ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ در مراکز اعلام شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در شهر تهران آزمون‌های شفاهی خود را برگزار کرده اند.

حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانشنامه تخصصی ۷۰ درصد نمره کل آزمون کتبی و ۷۰ درصد نمره کل آزمون شفاهی است و جهت تعیین نفرات برتر، نمره آزمون کتبی دانشنامه تخصصی با ضریب ٢ و نمره آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی با ضریب یک (با در نظر گرفتن تبصره ذیل قسمت ب بند ۶) معدل گیری و مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

حدنصاب نمره قبولی آزمون دانشنامه فوق تخصصی نیز در آزمون کتبی کسب حداقل ۷۰ درصد کل نمره آزمون و ملاک قبولی در آزمون شفاهی نیز کسب حداقل ۷۰ درصد از کل نمره آزمون شفاهی است. برای تعیین نفرات برتر هر رشته نمره آزمون کتبی با ضریب دو و نمره آزمون شفاهی با ضریب یک محاسبه می‌شود و معدل بدست آمده، نفرات برتر را مشخص می‌کند.

علاوه بر آزمون‌های کتبی و شفاهی نیز نمرات ترجیحی پایان نامه و مقالات منتشره علمی توسط دستیاران در آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی هم محاسبه می‌شود.

بخوانید  خطر آشفتگی بیمارستان‌های کشور از کمبود نیرو

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرده است که مهلت بارگذاری (آپلود) مقالات برای داوطلبان آزمون‌های دانشنامه پزشکی از ۲۸ شهریورماه تا ۲ مهرماه ۱۴۰۲ است.

نظرات کاربران