0

اشتغال آفرینی برای ۱۵۰ استارتاپ در نظام الکترونیک سلامت

اشتغال آفرینی برای ۱۵۰ استارتاپ در نظام الکترونیک سلامت

اشتغال آفرینی برای ۱۵۰ استارتاپ در نظام الکترونیک سلامت

باشگاه خبرنگاران جوان :

بیگلرخانی گفت: از ابتدای شروع طرح نسخه الکترونیک شاهد پیشرفت زیادی در این زمینه بوده ایم.

بحث مربوط به ابزار‌های مناسب که پنل‌های نسخه نویسی هستند یکی از چالش‌های طرح نسخه الکترونیکی است و برای رفع آن سیاست‌هایی تدوین شد تا شرکت‌های hic بتوانند معضل خود را حل کنند.

مدیر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی تهران پنل یکسان که هم با سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت بتواند ارتباط بگیرد و پزشکان تنها با یک درگاه واحد ارتباط داشته باشند پایلوت شد و نتایج مطلوبی حاصل شد.

در وزارت بهداشت نظام اپراتوری طی سه هفته گذشته به رسمیت شناخته شده است و تلاش می‌کنیم تا به عنوان سیاست گذار و ریگلاتور از اجرا فاصله بگیریم و فضا را برای کسب و کار‌های نوپا و استارتاپ‌ها و بخش خصوصی آماده کنیم.

بیگلرخانی تاکید کرد: بستری برای مجموعه‌های دانش بنیان فراهم شده تا طرح‌های خود را جهت اجرای بهتر نظام الکترونیک سلامت به وزارت بهداشت ارائه دهند.

به عنوان سیاست گذار به همراه شرکت‌های بیمه گر در حال تدوین بانک قواعد هستیم و همچنین یک لایه اپراتوری تا بتوانند دسترسی و تعامل با لایه اپراتوری حوزه سلامت داشته باشند.

آمادگی خود را برای همکاری با شرکت‌های استارتاپ در هفته‌های اخیر اعلام کرده ایم و در حال حاضر ۱۵۰ شرکت بخش خصوصی و استارتاپ از آزمایشگاه سازمان‌های بیمه گر مجوز دریافت کرده و مشغول به کار هستند و پنل‌هایی که استارتاپ‌ها ارائه کرده اند مزیت‌های رقابتی و ارزش افزوده برای پزشکان دارد.

بخوانید  افزایش 40 درصدی تعرفه ها مشکل مراکز درمانی خصوصی را مرتفع نمی کند ،چه برسد به افزایش 25 درصدی!!!

مدیر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تاکید کرد: بحث مربوط به امنیت در حوزه اشتغال شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه ماست که با تدبیر دستورالعمل حریم خصوصی حوزه سلامت و بیماران تلاش می‌کنیم که با ایجاد ابر سلامت اطلاعات مردم را حفاظت بهتری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان
برچسب‌ها:

نظرات کاربران