0

از زمان کشف سویه اُمیکرون، نیم میلیون نفر جان باخته اند

از زمان کشف سویه اُمیکرون، نیم میلیون نفر جان باخته اند

از زمان کشف سویه اُمیکرون، نیم میلیون نفر جان باخته اند

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – سازمان جهانی بهداشت از ثبت نیم میلیون مورد مرگ و میر بر اثر کرونا از زمان کشف سویه اُمیکرون خبر داد و این مسئله را بیش از یک تراژدی توصیف کرد.

مدیر اداره حوادث سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: از زمان اعلام کشف سویه نگران کننده اُمیکرون در اواخر نوامبر ۲۰۲۱ (دو ماه و نیم پیش) ابتلای ۱۳۰ میلیون و مرگ ۵۰۰ هزار نفر در جهان به ثبت رسیده است.

بر پایه این گزارش، سویه اُمیکرون با سرعت از سویه دلتا پیشی گرفته و به سریعترین سویه از لحاظ انتشار در جهان مبدل شده است.

این مقام سازمان جهانی بهداشت گفت: در دوره‌ای که واکسن‌های مختلف در دسترس است؛ مرگ نیم میلیون نفر به واقع امری غیر عادی است. آن‌هایی که می‌گویند اُمیکرون خسارت پایینتری دارد، فراموش کرده اند نیم میلیون نفر از زمان کشف این ویروس جان خود را از دست داده اند. این مسئله چیزی بیشتر از تراژدی است.

از سوی دیگر «ماریا ون کرخو» (Maria Van Kerkhove) رئیس تیم فنی کووید ۱۹ در سازمان جهانی بهداشت نیز در سخنانی گفت: شمار بالای موارد ابتلا به اُمیکرون، شگفت آور و آمار واقعی بسیار بیشتر از این موارد است. ما هنوز در میانه این همه گیری هستیم و امیدواریم به پایان آن نزدیک شویم. بسیاری از کشور‌ها هنوز به پیک اُمیکرون نرسیده اند.

او با ابراز نگرانی از افزایش شمار مرگ و میر‌ها در هفته‌های متوالی، اعلام کرد: این ویروس همچنان خطرناک است.

بخوانید  آیا کرونا در زمستان اوج می گیرد/ پیش بینی وزارت بهداشت

سازمان جهانی بهداشت تا کنون چهار زیرسویه برای اُمیکرون شناسایی کرده است. در حالی که زیرسویه فرعی «BA.۱» مورد غالب بوده است؛ زیرسویه «BA.۲» سرایت بالاتری دارد و پیش بینی می‌شود این زیرسویه، سهم بالاتری را از موارد ابتلا به سویه اُمیکرون به خود اختصاص دهد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران