0

ارسال ۲ هزار و ۱۸۲ مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی سالانه دانشجویان علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله اعلام کرد؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله از ارسال ۲ هزار و ۱۸۲ مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی سالانه دانشجویان علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی که روز شنبه در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله میزبان بیست چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالانه دانشجویان علوم پزشکی خواهد بود.

وی افزود: نسل آینده پزشکی از بین این دانشجویان است و نمایش دستاورد‌های این دانشجویان در بین آنها ایجاد نشاط و امید می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله تأکید کرد: رؤسای دانشگاه‌ها و دانشجویان محقق با عرضه مقالات و پژوهش‌های فناورانه خود می‌توانند در این کنگره بدرخشند.

ابوالقاسمی یادآور شد: این رویداد بزرگ ۱۲ تا ۱۴ مهر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۸۲ مقاله به دبیرخانه رسیده که تا امروز یک رکورد محسوب می‌شود ادامه داد: در این کنگره ۱۳۲ طرح فناورانه ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله تصریح کرد: با وجود محدودیت‌ها، اما با دلیل استقبال بی‌نظیر دانشجویان روز اول همایش امکان ثبت‌نام وجود دارد.

ابوالقاسمی بیان کرد: ابتکاری که در این جشنواره به کار گرفته شده، برگزاری جشنواره علم و هنر در زمینه سلامت است. ارائه طرح‌های سلامت‌محور به شکل فیلم، هنر، شعر، عکاسی و … در جشنواره علم و هنر پذیرفته می‌شود.

بخوانید  سهم ۱۵ درصدی بازار ایران در تولید ایمپلنت

معاون تحقیقات وزیر بهداشت در ادامه این نشست ضمن تاکید اینکه دانشجویان علاوه بر علم در دوران تحصیل به فناوری هم توجه کنند گفت: باید در راستای فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب به سمت تولید دارو، محصولات، تجهیزات مصرفی پیش رویم و با پژوهش، مشکلات و مسائل کشور را حل کنیم.

یونس پناهی اظهار کرد: باید تحقیقات مسئله‌محور و فناورانه باشد و دانشگاه‌های علوم پزشکی متناسب با نیاز جامعه این کار را انجام دهند. مشکلات تحقیقاتی را در وزارت بهداشت در ۲ سال گذشته رصد کرده‌ایم و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده‌ایم و براین اساس، هر دانشگاهی ماموریت ویژه دارد و باید مسئله‌محور کار کند.

به گفته پناهی، تحقیقات و فناوری در راستای نیازهای تولید دانش در بخش بار بیماری‌ها و اقلیم به دانشگاه‌های علوم پزشکی ماموریت داده است زیرا اکنون بیماری‌های قلبی، عروقی، سرطان‌ها، تنفسی و تصادفات سر دسته بار بیماری‌ها است که باید به طور جدی مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت تصریح کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها ماموریت داده شد تا با در اختیار گذاشتن اعتبارهای لازم در مورد بیماری‌های غیرواگیر تحقیق و پژوهش کنند و در حوزه فناوری نیز نیازهای مواد اولیه دارویی، تجهیزات مصرفی را استعلام کنند و این موارد به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار شده است.

فعالیت ۱۱۱ مرکز رشد سلامت

پناهی ادامه داد: ۱۱۱ مرکز رشد سلامت داریم که ۱۳ درصد در دولت مردمی افزایش یافته و ۹ مرکز نوآوری سلامت نیز در یکسال اخیر راه‌اندازی شده است همچنین ۲۱۸ محصول در یکسال اخیر مجوز گرفتند و ۷۴۰ محصول تجاری شده داریم که ۹۳ محصول در یکسال اخیر افزایش یافته است.

بخوانید  اجرای دوره‌های تقویتی مجازی جهت آزمون‌های پیش کارورزی و علوم پایه

وی افزود: حدود ۲۶۰ دانشمند فعالیت دارند و با توجه به فراخوان نیازهای سلامت این دانشمندان موارد را بررسی می‌کنند.

نظرات کاربران