0

اختلال در سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم از چند داروخانه پرمراجعه تهران حاکی از این است که سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت چند روزی است با اختلال مواجه شده و بیماران را در تهیه داروهایشان دچار مشکل کرده است.

با مراجعه به یکی از داروخانه‌‌های بزرگ پایتخت مشاهده کردیم که این موضوع روند خدمت‌رسانی داروخانه‌ها به بیماران را نیز دچار مشکل کرده است زیرا برخی بیماران تصور می‌کنند که این مشکل از سوی داروخانه‌هاست و این موضوع درگیری‌های لفظی را بین مسئولین و کارکنان داروخانه و بیماران ایجاد کرده است.

رئیس یکی از داروخانه‌های بزرگ تهران در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: بیش از یک هفته است که سایت سازمان بیمه سلامت دچار اختلال شده و دچار قطعی و وصلی است و از صبح امروز تا ساعت 11 در داروخانه ما به طور کامل قطع شده بود؛ این موضوع موجی از نارضایتی را در بیماران به ویژه بیماران خاص به وجود آورده است.

وی افزود: در پی بروز قطعی و وصلی مکرر در این سامانه، سازمان بیمه سلامت تصمیم گرفته که نسخ بیماران بیمه شده خود را در قالب نسخ کاغذی پذیرش کند. به همین دلیل برخی بیماران مجبور شده‌اند که مجدد به پزشک مراجعه و درخواست نسخه کاغذی کنند. این موضوع بیماران خاص و صعب العلاج را نیز در تأمین داروهایشان دچار مشکل کرده است.

سازمان بیمه سلامت ضمن تأیید قطعی و وصلی سامانه نسخ الکترونیک این سازمان بیمه‌گر، از رفع این اختلال در روزهای آینده خبر می‌دهد؛ اختلالی که انتظار می‌رود به سرعت برطرف شود تا بیماران رنج دیگری را به جز رنج بیماری متحمل نشوند.

بخوانید  ایران جزو ۳ کشور برتر آسیا در تولید داروهای "های‌تک"

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *