0

اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در ۹۳ شهر/بیش از یک هزار پروژه بهداشتی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع از اردیبهشت سال گذشته در ۵۹ شهر شروع شده و امروزه به ۹۳ شهر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در هفتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع که امروز 24 مهر ماه در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد گفت: برنامه های سلامت باید توسط تمامی سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط مدیریت و اجرا شود.

وی افزود: در بسیاری از شاخص ها در روستاها به دلیل ارتباط مستمر خانه های بهداشت با مردم، روبه رشد بوده ایم.

 فرشیدی به برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع اشاره کرد و اظهار داشت: در این برنامه که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد باید دسترسی عادلانه، کاهش پرداخت از جیب مردم و ارائه خدمات استاندارد به صورت کامل انجام شود.

وی گفت: اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع از اردیبهشت سال گذشته در ۵۹ شهر شروع و امروزه به ۹۳ شهر افزایش پیدا کرده است و در این برنامه ارتباط خوب مراقبین بهداشتی با مردم بسیار مهم است به طوری که مراقب سلامت باید بتواند خدمات پایه را به شکل فعال در مردم رصد کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان از افتتاح بیش از یک هزار پروژه بهداشتی خبر داد و گفت: به زودی و در روزهای آتی یک هزار و ۲۷ پروژه بهداشتی افتتاح و یا به بهره برداری می رسد و ۴ هزار بهورز نیز با اجرای این پروژه ها استخدام خواهند شد.

بخوانید  از جزئیات آزمون‌های وزارت علوم در سال جدید تا علائم نرمی استخوان در کودکان

برچسب‌ها:

نظرات کاربران