0

آیا تزریق فیلر زیر چشم عوارض دارد؟

بسیاری از ما ممکن است در اثر افزایش سن، عدم استفاده از عینک های آفتابی و کرم های دور چشم مناسب، سوء تغذیه و مواردی از این قبیل، دچار گودی یا سیاه شدگی زیر چشم شویم.

در این مواقع، روش های طبیعی زیادی برای از بین بردن این مشکل وجود دارد اما در مواردی، فرد تمایل دارد که در مدت زمان کوتاهتری به نتیجه دلخواه خود برسد. در این حالت، استفاده از اعمال زیبایی مختلف، بسیار کارآمد هستند.

تزریق فیلر زیر چشم یکی از این اعمال سرپایی و یکی از روش های جوانسازی پوست است که از طریق تزریق کلاژن و برخی از مواد دیگر مانند اسید هیالورونیک، تیرگی و گودی ایجاد شده در پوست اطراف چشم به ویژه ناحیه زیر چشم را تا حد زیادی از بین می برد.

در این مقاله، علاوه بر معرفی این روش جوانسازی پوست، توضیحاتی را نیز در رابطه با عوارض، کاربردها و همچنین سایر روش های جوانسازی پوست، ارائه خواهیم داد.

کاربرد تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

تزریق فیلر زیر چشم معمولا با هدف درمان و از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم با استفاده از موادی از جمله اسید هیالورونیک، اسید پلی‌ال‌لاکتیک ( هر دو ماده، برای تحریک ساخت کلاژن در زیر پوست و درمان گودی زیر چشم کاربرد دارند) و هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم (ترکیبی از کلسیم و فسفات که با هدف حفظ بافت همبند و تحریک تولید کلاژن تزریق می شود.) انجام می شود.

عوارض تزریق فیلر زیر چشم چیست؟

استفاده از فیلر برای رفع گودی زیر چشم معمولا عوارض سایر روش هایی که برای این مشکل به کار گرفته می شود را ندارد اما در هر حال، می تواند فیلر زیر چشم می تواند عوارضی را برای بیمار ایجاد کند

. به نقل از سایت صدف، تزریق فیلر به زیر چشم اگر توسط پزشک متخصص و در یک کلینیک معتبر انجام شود، هیچ خطری به همراه ندارد. در چنین شرایطی عوارض ناشی از تزریق فیلر فقط به کبودی و تورم ختم می‌شود. به گفته سایت  Byrdie، این دو مشکل معمولا بعد از گذشت یک یا دو روز از تزریق، خودبه‌خود از بین می‌روند. در بعضی موارد شدیدتر، ممکن است از بین رفتن کبودی ناحیه تحت‌درمان تا ۱۰ روز بعد از عمل، طول بکشد.

در موارد بسیار نادر که تزریق فیلر توسط فرد بی‌تجربه و غیرمتخصص انجام شود، تزریق فیلر ممکن است باعث انسداد یکی از رگ‌های چشم شده و منجر به کوری شود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم تزریق فیلر را فقط در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو انجام دهید و از رفتن به آرایشگاه‌ها و مراکز غیرمعتبر خودداری کنید.

دلایل بروز عوارض بعد از تزریق زیر چشم

معمولا استفاده از فیلر برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم، در مقایسه با سایر عمل های جوانسازی مانند استفاده از بوتاکس یا ژل، دارای عوارض زیادی نیست و اگر موارد تذکر داده شده توسط پزشک متخصص را رعایت کنید، دچار عارضه خاصی نخواهید شد.

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که دلایل بروز این عوارض چیست؟

معمولا اصلی ترین دلیلی که می تواند عوارض متعددی را در هر عمل زیبایی از جمله تزریق فیلر زیر چشم برای فرد ایجاد کند، استفاده از خدمات افراد غیر متخصص و بدون صلاحیت برای انجام اعمال زیبایی است.

تزریق فیلر، صرفا باید توسط پزشکی که دوره های تخصصی مربوط به این عمل را گذرانده است انجام شود. از سایر دلایل دیگر بروز عارضه، می توانیم به دستکاری محل تزریق توسط بیمار، عدم رعایت توصیه های پزشک برای مراقبت بعد از تزریق، استفاده از مواد بی کیفیت و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

روش درمان عوارض فیلر زیر چشم

مراقبت های پس از انجام اعمال زیبایی، نقش بسیار مهمی در کاهش یا از بین بردن عوارض ایجاد شده از این عمل ها خواهد داشت. برای به حداقل رساندن عوارض تزریق، باید قبل و بعد از درمان نکاتی را رعایت کنید

. برای کاهش احتمال کبودی، هفت روز قبل از درمان از مصرف داروها و مکمل‌های رقیق‌کننده خون مثل آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ویتامین E و روغن ماهی خودداری کنید. همچنین مصرف الکل و استعمال دخانیات تاثیر بدی روی روند بهبودی می‌گذارد. پس حداقل یک هفته قبل از درمان استفاده از این مواد را ترک کنید

بعد از اتمام تزریق فیلر باید از هر چیزی که باعث خونریزی یا کبودی می‌شود، خودداری کنید. برای کاهش تورم، چند بار در روز از کمپرس سرد روی ناحیه درمان استفاده کنید. بالا نگه داشتن سر و قرار دادن دو بالش زیر سر هنگام خواب می‌تواند به بهبودی سریع‌تر کمک کند.

سایر روش های جوانسازی پوست و زیر چشم

پوست ما در گذر زمان و یا قرارگیری در شرایط آسیب رسان به بافت پوست، دچار پیری، شل شدگی، چین و چروک، کک مک و مواردی از این قبیل خواهد شد. استفاده از روش های جوانسازی پوست برای حفظ شادابی و زیبایی پوست می تواند شما را از پیری پوست و مشکلاتی که در کنار آن ایجاد می شود، دور نگه دارد. کارشناسان سایت صدف، در این رابطه عنوان می کنند که:

برای جوانسازی پوست روش‌های موثری وجود دارند که باید در کلینیک و توسط پزشک متخصص انجام شوند. اما راهکارهای ساده‌ای هم برای جوانسازی پوست صورت وجود دارند که اگر تبدیل به عادت شوند، در بلند مدت نتایج مطلوبی دارند. در ادامه برخی از این راهکارهای ساده را معرفی می‌کنیم.

کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

یکی از اصلی‌ترین عوامل پیری پوست، اشعه مضر خورشید است. به همین خاطر عادت کنید که قبل از بیرون رفتن از منزل حتما ضد آفتاب بزنید. اگر پوست چرب یا خشک دارید ضد آفتاب مناسب با نوع پوستتان را انتخاب کنید. همچنین از کرم‌هایی که SPF بالای ۳۰ دارند استفاده کنید.

عینک آفتابی بزنید

عینک آفتابی فقط برای محافظت از چشم‌های نیست. بلکه از پوست نازک اطراف چشم هم مراقبت می‌کند و مانع بوجود آمدن خط اخم و خطوط پنجه کلاغی می‌شود.

آب بنوشید

کم آبی بدن، تاثیر مستقیم روی چروک شدن و تیره شدن پوست دارد. همچنین باعث تجمع چربی زیر پوست می‌شود. پس به میزان مناسب آب بنوشید و از کرم‌های آبرسان هم استفاده کنید.

از ژل یا فوم شست و شو صورت استفاده کنید

امروزه شوینده‌های مختلفی برای انواع پوست‌ها وجود دارند. برای مثال ژل یا فوم شست و شو صورت هم شوینده‌های سبکی هستند و هم برای انواع پوست‌های چرب و خشک محصولات متنوعی دارند.

 در کنار بکارگیری این راهکارها، استفاده از روش های دیگری مانند کربوکسی تراپی، مزوتراپی، میکرونیدلینگ، تزریق بوتاکس و تزریق ژل و چربی، می تواند در جوانسازی پوست تاثیر بسزایی داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله، تزریق فیلر زیر چشم را به عنوان نوعی عمل سرپایی و سبک برای جوانسازی پوست معرفی کردیم. این عمل، اگرچه در مقایسه با تزریق ژل، بوتاکس و سایر عمل های سرپایی زیبایی، عوارض بسیار ناچیزی دارد اما به کارگیری آن توسط افراد غیر پزشک و حتی پزشکان غیر متخصص در این زمینه، می تواند عوارض زیادی را برای فرد ایجاد کند و در موارد شدید، باعث آسیب دائمی به چشم فرد و نابینایی او شود. از این رو، اکیدا توصیه می کنیم که این عمل صرفا در کلینیک های معتبر و توسط پزشکان مسلط به اعمال زیبایی انجام شود.

بخوانید  18 تله خطرناک زندگی که ممکن است زندگی شما را تباه کنند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *