0

آغاز برنامه سلامت خانواده از اردیبهشت‌ماه

عین‌اللهی در  سفر  به شیراز خبر داد؛

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز به کار برنامه سلامت خانواده در حدود ۵۷ شهر کشور از ابتدای اردیبهشت امسال، اولویت اجرای این برنامه را مناطق محروم کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت با اشاره به آغاز به کار برنامه سلامت خانواده در حدود ۵۷ شهر کشور از ابتدای اردیبهشت امسال، اولویت اجرای این برنامه را مناطق محروم کشور عنوان کرد.

عین‌اللهی در  سفر  به شیراز با اشاره به اجرای برنامه سلامت خانواده به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در سال جاری، رویکرد مهم این برنامه را تقویت اقدامات پیشگیرانه و حفظ سلامت مردم خواند که با مشارکت  گروه‌های گسترده و توانمند، در بستر شبکه بهداشت و درمان کشور دنبال می‌شود.

وی عملکرد مراقبان سلامت را که در مناطق شهری به عنوان  اعضای گروه‌های سلامت خانواده خدمت ارائه می‌کنند، مشابه خدمات بهورزان در مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: تیم‌های سلامت با پایش فعالانه جمعیت تحت پوشش، سلامت آنها را به طور منظم پیگیری می‌کنند و می‌کوشند با آگاه‌سازی افراد از وضعیت سلامت خود، از بروز مشکلات ناشی از بیماری‌ها در افراد، پیشگیری کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: عضو دیگر تیم سلامت، پزشک خانواده است. مراقب سلامت در صورت تشخیص بیماری، فرد بیمار و نیازمند مراقبت را به پزشک خانواده به عنوان سطح یک خدمات ارجاع می‌دهد تا به صورت رایگان معاینه و درمان شود. همچنین پزشک خانواده در صورت نیاز به خدمات تخصصی، فرد را به پزشک متخصص به عنوان سطح دو خدمات ارجاع می‌دهد و  در این مرحله اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت بیمار و فرآیندهای درمانی او  در پرونده الکترونیکی، در اختیار پزشک متخصص قرار می‌دهد.

بخوانید  استقبال از برپایی نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی ایران در ارمنستان

عین‌اللهی افزود: سطح سه خدمات، مربوط به افرادی است که نیاز به بستری و دریافت خدمات درمانی در بیمارستان دارند که این مرحله  با انتقال پرونده الکترونیک بیمار به بیمارستان انجام می‌شود.

منبع : خبرگزاری آنا

برچسب‌ها:

نظرات کاربران