0

آسپرین با افزایش خطر نارسایی قلبی در برخی افراد مرتبط است

آسپرین با افزایش خطر نارسایی قلبی در برخی افراد مرتبط است

آسپرین با افزایش خطر نارسایی قلبی در برخی افراد مرتبط است

خبرگزاری مهر:

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، عوامل پرخطر ابتلا به بیماری قلبی شامل سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

دکتر «بلریم موجاج»، محقق اصلی این مطالعه از دانشگاه فرایبورگ آلمان، می‌گوید: «این اولین مطالعه‌ای است که گزارش می‌دهد در میان افرادی که حداقل یک عامل خطر برای نارسایی قلبی دارند، افرادی که آسپرین مصرف می‌کنند بیشتر احتمال دارد که به این بیماری مبتلا شوند تا افرادی که از دارو استفاده نمی‌کنند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «در حالی که یافته‌ها نیاز به تایید دارند، اما ارتباط بالقوه بین آسپرین و نارسایی قلبی باید مشخص شود.»

تأثیر آسپرین بر نارسایی قلبی بحث برانگیز است. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط آن با بروز نارسایی قلبی در افراد مبتلا و فاقد بیماری قلبی و ارزیابی اینکه آیا استفاده از دارو با تشخیص نارسایی قلبی جدید در افراد در معرض خطر مرتبط است یا خیر، انجام شد.

این تجزیه و تحلیل شامل ۳۰,۸۲۷ فرد در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی بود که از اروپای غربی و ایالات متحده در مطالعه ثبت نام کرده بودند.

عبارت «در معرض خطر بودن» در صورت داشتن یک یا چند مورد از موارد زیر تعریف شد: سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی.

شرکت کنندگان در ابتدا ۴۰ سال و بالاتر و بدون نارسایی قلبی بودند. مصرف آسپرین در هنگام ثبت نام ثبت شد و شرکت کنندگان به عنوان مصرف کننده یا غیرمصرف کننده دسته بندی شدند. شرکت کنندگان از نظر ابتلا به نارسایی قلبی کُشنده یا غیرکُشنده که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند، تحت پیگیری قرار گرفتند.

بخوانید  برخی مصدومان حوادث چهارشنبه سوری، عابران و رهگذران هستند

در ابتدا، در مجموع ۷۶۹۸ شرکت کننده (۲۵%) آسپرین مصرف می‌کردند. در طول ۵.۳ سال پیگیری، ۱۳۳۰ شرکت کننده دچار نارسایی قلبی شدند.

محققان پی بردند مصرف آسپرین به طور مستقل با ۲۶ درصد افزایش خطر ابتلا به نارسایی قلبی جدید مرتبط است.

به گفته محققان، برای تأیید این نتایج به کارآزمایی‌های تصادفی چندملیتی بزرگ در بزرگسالان در معرض خطر نارسایی قلبی نیاز است. تا آن زمان، این مشاهدات نشان می‌دهد که آسپرین باید با احتیاط در افراد مبتلا به نارسایی قلبی یا دارای عوامل خطر برای این بیماری تجویز شود.

منبع : dailybulletin.ir

منبع خبر :
https://dailybulletin.ir/29/11/2021/%d8%a2%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%ae%d8%b7%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%82%d9%84%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%b1/

برچسب‌ها:

نظرات کاربران