0

ثبت ۱۷۰۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس تهران در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمداسماعیل توکلی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر نحوه برخورد با مزاحمت‌های تلفنی در اورژانس استان تهران اظهار کرد: در سال گذشته 2 میلیون و 613 هزار تماس با اورژانس استان تهران حاصل شده که از این تعداد 170 هزار مورد مزاحمت تلفنی بوده است‌.

وی افزود: مزاحمت تلفنی باعث می‌شود وقت پرستاران تریاژ بابت تماس افرادی گرفته شود که جهت سرگرمی تماس گرفته‌اند و افرادی که نیاز به خدمت واقعی دارند پشت خط بمانند، برای جلوگیری از این موضوع ما طرح شکایت کرده و از دادستانی درخواست ورود کرده‌ایم‌.

رئیس اورژانس استان تهران ادامه داد: کنار مزاحمت‌های تلفنی برخی افراد با 115 تماس می‌گیرند و هتاکی و توهین می‌‌کنند که شماره این افراد را در اختیار قوه قضاییه قرار داده‌ایم و به‌زودی نتایج برخورد قاطع قضایی را رسانه‌ای خواهیم کرد.

توکلی با بیان این‌ که سختی نوع کار و تعداد بالای مأموریت‌ها، باعث شده برخی از همکاران ما تصمیم به خروج از اورژانس بگیرند، افزود: خروج نیروها از اورژانس، باعث افزایش بار مالی حوزه سلامت خواهد شد و از همین رو، باید انگیزه‌ها را برای ماندگاری نیروهای اورژانس بالا ببریم.

وی اضافه کرد: اعزام آمبولانس به صحنه مأموریت الزاما‌ً به معنای اعزام بیمار به بیمارستان نیست و همکار ما باید تشخیص بدهد که بیمار نیازمند اعزام به بیمارستان است یا خیر‌.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *