0

نمایشگاهی با حضور بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی

آنا گزارش می‌دهد؛

حضور شرکت‌های فعال دانش بنیان در نمایشگاه ایران هلث و ۶۸۳ شرکت فعال در حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و ملزومات دارویی می‌تواند این نمایشگاه را به یکی از مهم‌ترین رویداد‌های سلامت در ایران و خاورمیانه تبدیل کند.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی «ایران هلث»، ششم تا نهم خرداد ماه همچون سال‌های گذشته در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 

حضور ۶۸۳ شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و ملزومات دارویی و حضور شرکت‌هایی از چین، روسیه، ترکیه و کشور‌های اروپایی می‌تواند این نمایشگاه را به یکی از مهم‌ترین رویداد‌های سلامت در ایران و حتی منطقه خاورمیانه تبدیل کند. گفتنی است؛ ایران هلث پارسال از نظر میزان بازدید در میان نمایشگاه‌های تخصصی، رتبه اول را در بین ۸۶ عنوان نمایشگاه بین‌المللی تهران داشت.

ادریس مازندرانی، برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش پزشکی خبرگزاری علم و فناوری آنا، می‌گوید‌: باتوجه‌به کمبود وقت از زمان صدور مجوز تا برگزاری نمایشگاه، شبانه‌روزی کار کردیم تا امسال نیز رویدادی خوب، باکیفیت و تاثیرگذار در صنعت سلامت را همچون سال‌های گذشته داشته باشیم. 

مازندرانی به ساعت قانونی برگزاری نمایشگاه که از ۸ تا ۱۳ است اشاره می‌کند و می‌گوید: با این‌حال برای ایران هلث به‌دلیل استقبال زیاد، نمایشگاه تا ساعت ۱۷ دایر خواهد بود.

نمایشگاهی با حضور بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان
مشکلاتی که در راه برگزاری ایران هلث وجود داشت!

برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با اشاره به اینکه صدور دیرهنگام مجوز ایران هلث، برنامه‌ریزی‌ها را با چالش روبه‌رو کرده، ادامه می‌دهد: این مسائل بی‌شک بر حضور شرکت‌های خارجی در ایران هلث تاثیر می‌گذارند؛ بااین‌حال شرکت‌هایی از کشور‌های چین، روسیه، ترکیه و حتی کشور‌های اروپایی در نمایشگاه مشارکت خواهند داشت. 

وی درباره دلیل صدور دیرهنگام مجوز برگزاری نمایشگاه ایران هلث نیز توضیح می‌دهد: دلیل این تاخیر اجماعی بود که باید دولت و بخش خصوصی انجام می‌داد.

مازندرانی به صدور مجوز ایران هلث در بیست‌ویکم اسفند ماه اشاره می‌کند و می‌گوید: درحالی‌که سال‌های گذشته از دی ماه عمیات اجرایی ایران هلث را شروع می‌کردیم؛ امسال وقت بسیار کوتاهی داشتیم و امیدوارم توانسته باشیم با کار شبانه‌روزی، ایران هلث باکیفیت و موفقی را برگزار کنیم.

 حضور شرکت‌های فعال دانش بنیان در نمایشگاه

مازندرانی درباره حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران هلث امسال نیز می‌گوید: فکر می‌کنم ایران هلث یکی از نمایشگاه‌هایی است که بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان در آن حضور دارند؛ امسال نیز صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری در نمایشگاه بسیار گسترده و پرقدرت حاضر است و لیست شرکت‌های دانش‌بنیان را به ما اعلام می‌کنند.

به‌گفته برگزار کننده نمایشگاه «ایران هلث»، جدای از شرکت‌های معرفی شده توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان دیگری نیز جداگانه در نمایشگاه حضور دارند.

وی، رونمایی از محصولات دانش‌بنیان جدیدی که فعالان صنعت سلامت کشور در یک سال گذشته آن‌ها را به تولید آزمایشی یا انبوه رسانده‌اند را یکی دیگر از برنامه‌های ایران هلث عنوان می‌کند.

نمایشگاهی با حضور بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان

۲۲ عنوان کارگاه آموزشی در ایران هلث 

مجتبی خشامی، مدیر کمیته آموزش نمایشگاه ایران هلث با اشاره به برگزاری ۲۲ عنوان کارگاه آموزشی در ایران هلث بیست‌وسوم، در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش پزشکی آنا می‌گوید: امسال در بیست‌وچهارمین ایران هلث علاوه‌بر بخش کارگاه‌ها، پنل و همایش را نیز اضافه کرده‌ایم. 

او با بیان اینکه در نمایشگاه امسال ۲۰ عنوان کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد، می‌گوید: همچنین در هر روز یک پنل تخصصی با عناوین مارکتینگ و فروش، منابع انسانی، هوش مصنوعی در صنعت سلامت با حضور افراد صاحب جایگاه برگزار می‌شود. 

به‌گفته خشامی، در بحث همایش‌ها نیز رویداد‌های مختلفی همچون تداکس و مهندسی پزشکی و… طراحی شده است. 

نمایشگاهی با حضور بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان

 

مدیر کمیته آموزش نمایشگاه ایران با بیان اینکه تلاش شده تا محتوای کارگاه‌ها، پنل‌ها و همایش‌ها برای گروه‌های مختلف بر اساس دسته‌بندی برنامه‌ریزی شود، ادامه می‌دهد: فعالان صنعت سلامت از مدیران دسته‌های مختلف گرفته تا دپارتمان‌های فروش، مارکتینگ، تحقیق، دانشجویان، دانش‌آموختگان و حتی علاقه‌مندان به حوزه سلامت را هدف‌گذاری کرده‌ایم تا برای هرکدام از آن‌ها محتوایی ارزشمند و کاربردی داشته باشیم. 

مدیر کمیته آموزش نمایشگاه ایران هلث با اشاره به اینکه مباحث دوره‌ها بر اساس نیاز هر گروه انتخاب شده است، توضیح می‌دهد: در گفتگو با گروه‌های مختلف جامعه هدف، نیاز‌های آن‌ها را شناسایی کرده و در نهایت از آن میان بر روی چند مورد تمرکز و اقدام به تهیه محتوای آموزشی کردیم. 

او، کارگاه‌ها را به دو گروه تقسیم می‌کند، کارگاه‌هایی که کمیته آموزش طراحی می‌کند و کارگاه‌هایی که بنا به درخواست شرکت‌ها یا سازمان‌ها از کمیته آموزش، درخواست می‌شود تا در قالب رونمایی از دستگاه‌های جدید برگزار شود. 

مدیر کمیته آموزش نمایشگاه ایران هلث باتوجه‌به افزایش کارگاه‌ها نسبت به گذشته و افزودن پنل‌ها و همایش‌ها پیش‌بینی می‌کند که کمیته آموزش ایران هلث پذیرای ۷ تا ۹ هزار دانش‌پذیر باشد.

خشامی با اظهار اینکه دانش‌پذیران در پایان کارگاه‌ها به شبکه ارتباطی خوب بین خود و فعالان صنعت می‌رسند، می‌گوید: همچنین گواهی حضور دیجیتال برای آن‌ها صادر می‌شود ضمن اینکه از جدیدترین دستاورد‌ها و ترند‌های این حوزه نیز مطلع می‌شوند. 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران