به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آصف مهدوی با بیان این که مواد اولیه و محصولات دارویی ایران توسط حدود 100 شرکت به حدود 50 مقصد صادراتی ارسال میشود، اظهار کرد: شرکتهای ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولیدی دارو در مقایسه با نیاز داخل کشور، باید با یک برنامهریزی هدفمند از مزایای صادرات محصول همچون ارزآوری و افزایش فروش، امکان تامین مواد اولیه مورد نیاز از محل صادرات و همچنین کاهش قیمت تمام شده واحد به دلیل افزایش حجم تولید بهرهمند شوند.
دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو افزود: در حوزه صادرات دارو علاوه بر لزوم انطباق با قوانین و الزامات رگولاتوری کشورهای مقصد که خود گاه صادرکننده را از ادامه مسیر منصرف میسازد، موضوع مهم رقابت با محصولات دارویی وارد شده از سایر کشورهای تولیدکننده دارو، برای ورود و از آن مهمتر پایداری حضور در بازار هدف در میان است.
وی گفت: داروهای تولید شده در ایران به لحاظ قیمت با محصولاتی مانند داروهای اروپایی و به لحاظ کیفیت با محصولاتی مانند داروهای هندی رقابتپذیر است.
منبع خبر : خبرگزاری تسنیم
نظرات کاربران