به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا مهدیزاده در حاشیه بازدید از مرکز ارتباطات اورژانس تهران با اشاره به اختلال ایجاد شده از سوی مزاحمان تلفنی در روند خدمترسانی این سازمان از عزم جدی برای پیگیری قانونی در جهت برخورد قضایی با متخلفان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه 10 درصد از تماسهای مخاطبان با شماره 115 مربوط به مزاحمان تلفنی است؛ افزود: اشغال خطوط اضطراری اورژانس توسط این گونه تماسهای غیرضروری باعث میشود که بیماران و مصدومینی که در شرایط مرگ و زندگی هستند از خدمات همکاران ما محروم شوند.
مهدیزاده ادامه داد: متأسفانه عدم برخورد جدی با مزاحمان موجب شده که گروهی از این افراد با تماس های مکرر، زندگی دیگر هموطنان را در معرض تهدید جدی قرار دهند.
مشاور و مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه طبق ماده 641 قانون مجازات اسلامی، مزاحمت تلفنی مجازاتی نظیر قطع خطوط تلفن و حبس مزاحمان تلفنی از 15 روز تا سه ماه در پی دارد؛ خاطرنشان کرد: این سازمان با توجه به رسالت خود در زمینه نجات جان انسانها در پی برخورد جدی و قاطع قضایی با متخلفانی است که زندگی هموطنان را بازیچه شوخیهای نامتعارف و زننده خود قرار میدهند.
منبع خبر : خبرگزاری تسنیم
نظرات کاربران