0

“پیمان جهانی پاندمی” تا سال ۲۰۲۵ منعقد می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، 194 کشور عضو سازمان جهانی بهداشت به مدت دو سال در حال مذاکره بر سر توافقی به نام «معاهده جهانی پاندمی» بوده‌اند که هدف آن افزایش همکاری‌ها قبل و در طول همه‌گیری‌هایی مانند کروناست.

این معاهده به دنبال اطمینان از این موضوع بود که همه کشورها، در صورت بروز همه‌گیری‌های بعدی، به داروها و واکسن‌های ضروری دسترسی خواهند داشت اما هفته گذشته بحث و گفت‌وگوهای فشرده کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد دستیابی به این توافق بین‌المللی برای مقابله با همه‌گیری‌های آینده، بدون اجماع پایان یافت.

منتقدان به این دلیل با این معاهده مخالفند که می‌گویند سازمان بهداشت جهانی در صورت بروز همه‌گیری قصد دارد مقرراتی مانند واکسیناسیون و قرنطینه را اجباری کند.

براساس گزارش رویترز، سازمان بهداشت جهانی روز شنبه اعلام کرد که مذاکرات با هدف دستیابی به این توافق جهانی در مورد چگونگی مبارزه بهتر با همه‌گیری‎ها تا سال 2025 یا در صورت امکان زودتر به پایان می‌رسد.

تدروس آدهانوم؛ مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفت: تصمیمات تاریخی که امروز اتخاذ شد، نشان‌دهنده تمایل مشترک کشورهای عضو برای محافظت از مردم خود و جهان در برابر خطر شرایط اضطراری بهداشت عمومی و همه‌گیری‌های آینده است.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

بخوانید  عرضه شیرخشک نوزادان زیر ۲ سال بدون تغییر قیمت
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *