0

وزیر بهداشت: طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، بهرام عین اللهی در آیین افتتاح پروژه های درمانی با بیان اینکه دولت ظرف سه ماه شیوع کرونا رو کنترل کرد و از آذر 1400 شروع به کاهش کرد، افزود: 13 درصد به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه شد

وی با بیان اینکه 25 هزار استخدام و 67 هزار تبدیل وضعیت داشتیم، افزود: 2800 عضو هیات علمی استخدام شد؛ 99 درصد داروها و 40 درصد تجهیزات پزشکی در داخل تولید شد؛ طرح سلامت خانواده در 195 شهرستان اجرایی شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ارزش پروژه‌‌هایی که امروز افتتاح می‌شود 4 هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: 3 بیمارستان و تجهیزات پزشکی سنگین افتتاح می‌شود؛ بزرگ‌ترین بیمارستان درمان سرطان مراحل نهایی خود را می‌گذارند و حداکثر تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستنین پژوهشگاه سلامت کشور با نام شهید رئیسی افتتاح شد، افز‌ود: در استان خراسان رضوی عملکرد دولت مردمی تا امروز 136 پروژه با ارزش 20 هزار میلیارد تومان افتتاح شده است؛ 700 تخت بیمارستانی در این استان اضافه شده است؛ 30 دستگاه آمبولانس در استان خراسان رضوی اضافه شد.اولین رتبه گردشگری سلامت متعلق به این استان است؛ 97 درصد رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه سلام در این استان را شاهد بودیم.

اظهارداشت: پوشش بیمه همگانی برای پنج دهک پایین جامعه و ارائه خدمات رایگان درمانی به کودکان زیر 7 سال تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با بودجه‌ای معادل 12 هزار میلیارد تومان از جمله اقدامات دولت رییس جمهور شهید بود.

وی افزود: اتمام 17 هزار تخت بیمارستانی نیمه‌تمام و تکمیل بیمارستان‌های راکد، بهره‌برداری از 2700 پروژه بهداشتی در سراسر کشور،استخدام 25 هزار نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت از دیگر اقدامات این دولت بوده است.

بخوانید  گرمای هوا منجر به کاهش بینایی سالمندان!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: افزایش 20 درصدی ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی، شامل 65 درصد در رشته‌های تخصصی، 50 درصد در رشته‌های فوق تخصصی و 25 درصد در رشته‌های فلوشیپ و تکمیلی کنترل کرونا در عرض سه ماه در ابتدای دولت مهم ترین اقدامی بود که در وزرات بهداشت از ابتدای دولت  سیزدهم تا کنون انجام شده است.

عین اللهی یکی از اقداماتی که در این دولت صورت گرفته را توزیع 380 هزار دستگاه پیشرفته پزشکی با اولویت مناطق محروم نام برد و خاطرنشان کرد:علاوه بر موارد فوق، اقدامات دیگری نظیر اجرای طرح نسخه الکترونیک، کاشت حلزون برای 10 هزار کودک ناشنوا، بیمه رایگان 6 میلیون نفر و طراحی و اجرای طرح دارویار نیز در این دولت به انجام رسیده است.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به این اقدامات، بر عزم دولت سیزدهم برای ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه، به ویژه در مناطق محروم، تاکید کرد.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *