0

طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی ۱۰۰ درصد اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، بهرام عین‌اللهی در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های «یادگار ابراهیم» در جمع خبرنگاران مشهد گفت: امروز در استان خراسان رضوی و در قالب طرح‌های «یادگار ابراهیم» 19 طرح درمانی و 4 طرح بهداشتی با اعتبار 40 هزار میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی سه بیمارستان با تجهیزات پیشرفته و سرمایه‌ای شامل سی.تی آنژیو، ام.آر.آی، دستگاه شتاب‌دهنده سی.تی.اسکن و دستگاه اسپکت سی.تی را از دیگر پروژه‌های افتتاح شده اعلام کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: بزودی شاهد بهره‌برداری از مجهزترین بیمارستان درمان سرطان در مشهد مقدس خواهیم بود.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در ابتدای خرداد نیز 22 طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار 30هزار میلیارد ریال در خراسان رضوی به بهره برداری رسیده که شامل نخستین پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نام شهید آیت‌الله رئیسی و بزرگترین مجتمع آموزشی و فرهنگی شمال شرق کشور در مشهد است.

وی درباره خدمات دولت شهید آیت‌الله رئیسی در استان خراسان رضوی گفت: در این دولت 700 تخت بیمارستانی و 30 دستگاه آمبولانس به سیستم خدمات‌دهی درمانی خراسان رضوی افزوده شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: تجهیز 13 دستگاه سی.تی.اسکن و ام.آر.آی، رشد 97 درصدی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در استان، افزایش 50 درصدی دانشجویان پزشکی در استان، افزایش 45 درصدی چاپ مقالات در مجلات معتبر داخلی و بین‌ المللی، بازسازی 50 دستگاه آمبولانس فرسوده، خرید 34 موتورلانس و تجهیز 35 دستگاه پزشکی از راه دور از اقدامات دولت مردمی در حوزه سلامت است.

عین اللهی گفت: در این دولت نسخه نویسی الکترونیکی به صورت صد در صدی اجرا شده و این در حالی بود که در ابتدای دولت این طرح 10 درصد پیشرفت داشته است.

بخوانید  رئیسی: حفظ محیط زیست بدون شائبه‌های سیاسی دنبال شود/ پیشنهاد تشکیل صندوق پشتیبانی

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم طرح نظام ارجاع پزشکی در 10 شهرستان زیر پوشش دانشگاه های علوم پزشکی استان خراسان رضوی، جذب 350 دانشجوی خارجی، رشد پنج برابری میزان پیوند قلب و اعضای پیوندی و پیشتاز بودن مشهد در درمان بیماران قلبی و عروقی صورت گرفته است.

عین اللهی با اشاره به سفر خود به ژنو در هفته گذشته افزود: شهید رئیسی به عنوان رییس جمهور پشتیبان سلامت در دنیا معرفی شده است و درمان رایگان کودکان زیر هفت سال از افتخارات دولت مردمی است.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم282

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *