0

جمع‌آوری گزارشات تخلفات در امتحانات نهایی استان‌ها

محمد مهدی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره موارد تخلفات در امتحانات نهایی از جمله تأخیر در برگزاری امتحانات در حوزه‌های امتحانی گفت: تأخیر در برگزاری آزمون در روز نخست امتحانات وجود داشت و پس از آن مشکل حل شد و گزارشی در این رابطه از سوی استان‌ها اعلام نشده است.

وی افزود: شروع امتحانات نهایی در نوبت صبح ساعت 7.30 است و دانش‌‌آموزان قبل از این ساعت باید در حوزه حاضر باشند، اگر فردی بعد از این زمان به حوزه امتحان مراجعه کند به هیچ عنوان پذیرش نمی‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: گزارش تخلفات در امتحانات نهایی از سوی استان‌ها در حال بارگذاری است و ما آن را در سامانه دریافت می‌کنیم، اگر تخلفی صورت گرفته باشد هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آن را رسیدگی می‌کند.

کاظمی بیان کرد: اگر فرد تخلفی را انجام دهد بلافاصله حوزه آزمون گزارش می‌دهد، هیئت بدوی موضوع را بررسی و برای اعلام رای اقدام خواهد کرد سپس به دانش‌آموز اعلام می‌شود که 10 روز فرصت اعتراض دارند.

همراه داشتن جزوه، یادداشت و وسایل غیرمجاز همچون تلفن همراه، بیسیم، ساعت هوشمند، وسایل ارتباط الکترونیکی، دستگاه‌های حافظه‌دار، اسلحه سرد و گرم و… در جلسه آزمون، علامت‌گذاری در برگه پاسخنامه، تقلب، ردوبدل کردن یادداشت، تعویض برگه‌های امتحان یا پاسخ برگهای مربوطه، امحا و پاره کردن پاسخ‌ها توسط دانش‌آموز، بیرون بردن برگه امتحانی، اختلال در نظم جلسه، خرید یا فروش سؤالات آزمون یا پاسخ آنها، تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه، افشای سؤالات آزمون یا تلاش برای دستیابی و افشای آنها و… تخلف محسوب می‌شود و قانون برای هر کدام مجازاتی تعیین کرده است.

بخوانید  مدارس سمپاد؛ آری یا خیر| امکانات آموزش دانش‌آموزان در کنار یکدیگر را نداریم/ هزینه کردن برای تیزهوشانی که مهاجرت می‌کنند

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *