0

جزیات نحوه فعالیت اعضای شورای حقوقی معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور

 در معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی، با حضور تعدادی از کارشناسان و صاحب‌نظران حقوقی، به‌ویژه قضات عالی‌رتبه قوه قضائیه، شورای حقوقی تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی، دکتر ذبیح‌الله واحدی گفت: این شورا سابقه طولانی دارد و سال‌هاست که در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی، ایجاد چنین شوراهای مشورتی مرسوم است.

وی افزود:  شورای حقوقی در سال ۱۳۸۴ در دستگاه‌های دولتی و خصوصی مصوبات قانونی دریافت کرده است که بر اساس آن باید تشکیل شود.

 واحدی ادامه داد: برای سازمان نظام پزشکی قوانینی وضع شده است که این سازمان را ملزم به ایجاد شورای مشورتی می‌کند و ضرورت دارد چنین شورایی در کنار سازمان باشد.

عضو شورای حقوقی و مشاور حقوقی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشورادامه داد: بر اساس ماده دو قانون، بند “ه” و “و”، و ماده سه، بند “الف” قانون، اقتضا می‌کند که به‌منظور پیگیری مسائل حقوقی از شورایی خارج از سازمان استفاده شود.

وی ادامه داد: اعضای این شورا در دستگاه‌های اجرایی رابطه استخدامی ندارند و در سازمان نیز همین روال است. آن‌ها فقط به‌عنوان شورای حقوقی و مشورتی همکاری می‌کنند.

واحدی ادامه داد: بدون اینکه سازمان نظام پزشکی متحمل هزینه شود و شورا در ساختار و تشکیلات سازمان جای بگیرد، یک شورای مشورتی تشکیل شده است که اعضای آن صاحب‌نظر و بسیاری از آن‌ها دارای جایگاه برجسته قانونی و قضائی هستند. این شورا به‌قدری مهم است که طی یکی دو سال گذشته توانسته مسئله پیگیری حقوقی مداخلات افراد غیرپزشک را دنبال کند.

 ضو شورای حقوقی و مشاور حقوقی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه  داد: این اقدام یک حرکت ارزشمند است و هیچ اشکال قانونی ندارد، زیرا بار مالی و تشکیلاتی برای سازمان ندارد و به‌عنوان یک کمیته مشورتی برای سازمان فعالیت می‌کند.

وی در پایان گفت:  این شورا به دلیل استفاده از قضات عالی‌رتبه دادگستری، ظرفیت علمی و قضائی ارزشمندی برای سازمان محسوب می‌شود.

 

پایان پیام/

نظرات کاربران