0

توسعه همکاری‌های ایران با ارمنستان و عمان در حوزه سلامت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزیر بهداشت کشورمان که برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع جهانی سلامت در ژنو عازم سوئیس شده، در حاشیه نخستین روز از این مراسم، با وزرای بهداشت ارمنستان و عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آناهید آوانسیان؛ وزیر بهداشت ارمنستان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور فقید آیت الله رئیسی، شهید دکتر امیرعبداللهیان و هیئت همراه اظهار کرد: ارمنستان رئیس جمهور فقید ایران را به عنوان رئیس جمهور خود در نظر گرفته و خود را در این مصیبت شریک می‌داند.

وی نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران را دارای محصولات ارزشمند و با کیفیت بالا دانست و با اشاره به تمایل ارمنستان برای تعامل بیشتر با کشورمان در حوزه سلامت گفت: نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی، اواخر مردادماه امسال در ایروان برگزار می‌شود که با توجه به توانمندی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، علاقه‌مندیم شرکت‌های ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان نیز از همدردی وزیر بهداشت و مقامات ارمنستان با ملت ایران در شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه او تقدیر و اظهار کرد: مردم ارمنستان یکی از قدیمی‌ترین و فداکارترین اقوامی هستند که در نقاط مختلف ایران زندگی می‌کنند و اشتراکات زیادی بین دو ملت ایران و ارمنستان وجود دارد.

وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت ارمنستان به کشورمان در سال 1401 گفت: امیدواریم توافقات قبلی با تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت بهداشت دو کشور، به سرعت به صورت برنامه اجرایی زمان‌بندی شده، عملیاتی شود.

ابراز تمایل عمان برای گسترش همکاری‌های حوزه سلامت با ایران

در این مراسم همچنین وزرای بهداشت ایران و عمان در حاشیه برگزاری هفتاد و هفتمین مجمع جهانی سلامت در ژنو با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

بخوانید  جانمایی ۳ پایگاه امداد و نجات در ارتفاعات تهران برای راهنمایی کوهنوردان

هلال السبطی؛ وزیر بهداشت عمان در این دیدار خواستار انتقال تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهداشت و کنترل بیماری‌ها و نیز نیروی انسانی به کشور عمان شد و بر گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه سلامت تاکید کرد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت کشورمان نیز در این دیدار ضمن دعوت از طرف عمانی برای سفر به ایران و بازدید از توانمندی‌های کشورمان در حوزه سلامت بر ضرورت داشتن نقشه راهی به منظور  اجرایی کردن همکاری‌ها تاکید کرد و پیشنهاد داد کارگروهی به ریاست مدیران کل همکاری‌های بین‌الملل دو کشور جهت پیشبرد امور و اجرایی شدن توافقات تشکیل شود.

لازم به ذکر است، مجمع جهانی بهداشت طبق برنامه هر ساله با حضور 192 تن از وزرای بهداشت کشورهای عضو در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو برگزار می‌شود. “همه برای سلامت، سلامت برای همه” شعال امسال مجمع جهانی بهداشت انتخاب شده است.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *