0

تهدید سلامت مردم توسط دندانسازان غیر مجاز

فعالیت افراد فاقد مجوز در عرصه دندانپزشکی، سلامت مردم را تهدید میکند/ لزوم مداخله جدی برای حفظ سلامت دهان و دندان مردم . دکتر بهنام عباسیان دندانپزشک و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی و نایب رئیس جامعه دندانپزشکی ایران میگوید:

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر بهنام عباسیان دندانپزشک و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی و نایب رئیس جامعه دندانپزشکی ایران با بیان این مطلب افزود:«یکی از علل چنین وضعیت نابسامانی در حوزه سلامت دندان نبود جریمه‌های بازدارنده است. موضوعی که اساتید دندانپزشکی و مسئولین قوه قضاییه نیز به آن اذعان دارند و معتقدند در بعضی از جزئیات باید قوانین بازنگری شود.
 

🟢

عباسیان خاطر نشان کرد: درحالی که دندانپزشکی تحصیلات آکادمیک طولانی مدت دارد و دندانپزشکان هر روز به دنبال به روز کردن معلومات و دانسته‌های خود هستند چطور این سوداگران سلامت با طی کردن دوره‌های کوتاه مدت در مراکزی که فاقد صلاحیت آموزش هستند به این خودباوری می‌رسند که می‌توانند طبابت کنند.
 

🟢

 عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: متاسفانه جرائم برای این گروه بازدارنده نیست. در حالی که در مراجع بررسی تخلف پزشکان، با اعضای واقعی کادر واقعی درمان بسیار دقیق و حتی شاید سختگیرانه برخورد می شود و در صورت قصور احتمالی، بدون اغماض برخورد شده و با جریمه‌های سنگینی روبرو می‌گردند.
 

🟢

 نایب رئیس جامعه دندانپزشکی ایران معتقد است مشکلات اقتصادی مردم در گرایش آنان به سمت این سودجویان بی صلاحیت موثر است.
 

🟢

 وی اضافه کرد: وقتی به درد دل مردم دردمند گوش فرا می‌دهیم متوجه میشویم بخاطر مشکلات اقتصادی و ترس از هزینه‌های بالا به افراد سودجوی فاقد جایگاه علمی پناه می‌برند، در حالی که شواهد نشان می‌دهد این افراد مبالغ بالایی هم دریافت می‌کنند و صدمات جبران ناپذیری هم به سلامتی مردم وارد می کنند.
 

بخوانید  ضرورت توجه به پوکی استخوان به عنوان بیماری خاموش

🟢

 عباسیان افزود:‌ متاسفانه درد مردم، اقتصاد سلامت خانواده است که در آن سلامتی دهان و دندان دیده نمی شود. دردناک است که بیمه های پایه و تکمیلی به وظایف خود عمل نکرده و تعهدات بیمه پایه فقط 4 الی 6 درصد و بیمه‌های تکمیلی 9 الی 11 درصد هزینه‌های درمان است و این گونه، مردم نمی‌توانند به خوبی هزینه‌های سلامت دهان و دندان خود را پرداخت کنند.
 

🟢

 وی در پایان پیشنهاد داد: باید با همکاری وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و قوه قضاییه، تلاش شود قوانین و مجازات‌ها تشدید شود. همین طور هم باید دستورالعملهایی را تعریف و تصویب کرد و سیاستگذاران سلامت، مداخلات غیر مجاز عرصه سلامت را خط قرمز اصلی خود بدانند. همچنین باید سهم مدیران شهری، صداوسیما و شهرداری‌ها در بالا بردن سطح آگاهی و سواد سلامت تعیین شود.

پابان خبر/

نظرات کاربران