0

اغلب جامعه پزشکی شریف و زحمتکش هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد رئیس‌زاده امروز در جمع خبرنگاران در سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در حوزه سلامت موضوع خبررسانی از این منظر اهمیت دارد که می‌تواند باعث شود سواد سلامت مردم افزایش یابد. یکی از شعارهای مهم سازمان جهانی بهداشت خودمراقبتی بوده است و به مرور زمان با افزایش بار بیماری‌ها، این خودمراقبتی نیز تخصصی‌تر می‌شود و بنابراین انتظار این است که افراد جامعه سطح بالایی از سواد سلامت داشته باشند. به طور مثال باید مردم بلد باشند قند و فشار خون خود را چگونه پایش و کنترل کنند و در چه سنینی نگران بیماری‌های مزمن باشند و به غربالگری کدام سرطان‌ها باید توجه کنند.

وی افزود: نقش خبرنگاران حوزه سلامت در ارتقای سلامت جامعه بسیار پررنگ است و آموزش مسائل مرتبط با سلامت به جامعه، ارتقای بهداشت، پیشگیری از بیماری‌ها و پیشرفت خودمراقبتی جامعه از طریق ارتباط و هم‌افزایی بین خبرنگاران سلامت با جامعه پزشکی حاصل می‌شود‌.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: تصویر قدرت یا هژمونی بیشتر از خود قدرت کاربرد دارد و خبر و رسانه‌ها در ایجاد این تصاویر در اذهان مردم نقش مهمی ایفا می‌کنند، علی‌رغم مشکلات و گرفتاری‌هایی که در حوزه سلامت وجود دارد، تصویر واقعی و غالب جامعه پزشکی کشور ما، جامعه شریف، زحمت کش، علمی و از دل مردم است که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و سند این ادعا، شهدایی هستند که در دوران دفاع مقدس و کرونا تقدیم مردم شده است بنابراین نباید تصویری که از این جامعه ایجاد می‌شود مبتنی بر استثنائات باشد.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *