0

استفاده از رنگ‌های صنعتی در تولید محصولات غیرمجاز آرایشی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود آل‌بویه با بیان این که در تولید محصولات غیرمجاز آرایشی از مواد اولیه با گرید صنعتی استفاده می‌شود که برای سلامتی به‌شدت خطرناک است، اظهار کرد: تولید محصولات غیرمجاز در شرایط نامناسب صورت می‌گیرد، مواد اولیه تولید مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد و برای پایین آمدن هزینه تولید از مواد صنعتی استفاده می‌شود که دارای فلزات سنگین هستند.

وی افزود: به‌عنوان مثال در ترکیب رژلب‌های غیرمجاز به‌دلیل استفاده از رنگ صنعتی فلزاتی مثل سرب، آرسنیک و جیوه وجود دارد و باتوجه به اینکه این مواد به‌مرور بلعیده می‌شود، استفاده آن‌ها در طولانی‌مدت می‌تواند عوارض جدی برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: همچنین تولید محصولات چشم در شرایط نامناسب با ایجاد آلودگی میکروبی همراه است و ممکن است باعث عفونت چشم در مصرف‌کنندگان شود.

وی با تأکید بر اینکه مصرف‌کنندگان باید هنگام خرید به مجوزهای بهداشتی محصول دقت کنند، گفت: استعلام سلامت محصولات وارداتی از روی برچسب اصالت و بررسی شماره پروانه بهداشتی محصولات تولید داخل از سایت سازمان غذا و دارو راه‌های اطمینان از سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی است.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم+

بخوانید  مراکز واکسیناسیون کرونا در تهران اعلام شد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *