0

کاهش مراجعه به مراکز بهداشتی به دلیل شیوع کرونا

کاهش مراجعه به مراکز بهداشتی به دلیل شیوع کرونا

کاهش مراجعه به مراکز بهداشتی به دلیل شیوع کرونا

باشگاه خبرنگاران جوان :

مهری، اپیدمیولوژیست گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی به دلیل ترس از ابتلا به کرونا و آلودگی احتمالی بیمارستان ها به این ویروس، جهت انجام کارهای چکاپ و حتی معاینات به خصوص برای افراد سالمند و گروه های پرخطر کاهش پیدا کرده است. این موضوع یک زنگ خطر جدی برای تشخیص دیرهنگام بیماری های مختلف مانند سرطان در بین افراد، به ویژه سالمندان است.

سهم قابل توجهی از بیماری های غیر واگیر از جمله سرطان ها، دیابت و پرفشاری خون در صورت تشخیص زودهنگام قابلیت درمان دارند. در شرایط فعلی بسیاری از افراد احتمالا مبتلا به برخی بیماری ها از جمله دیابت، پرفشاری خون و سطح اول برخی سرطان ها هستند که از ترس ابتلا به کرونا برای تشخیص و ویزیت پزشک اقدام نکرده اند و زمانی متوجه می شوند که زمان طلایی درمان را از دست داده اند.

او گفت: تشخیص دیرهنگام بیماری ها به خصوص انواع سرطان باعث شده است تا طول عمر مفید و با کیفیت بیماران کاهش جدی پیدا کند. سالمندان و گروه های پر خطر با مراجعه به مراکز بهداشتی و مراکز جامع خدمات سلامت از چکاپ و معاینات اولیه رایگان توسط مراقبان سلامت و بهورزان بهره مند خواهند ش. در صورت ابتلا به بیماری خاصی ، تشخیص آن در مراحل اولیه به خوبی انجام و کارتهای درمانی در کمترین زمان ممکن انجام می شوند.

این اپیدمیولوژیست متذکر شد که تمام دستورالعمل های بهداشتی در خانه بهداشتی و مراکز جامع خدمات سلامت و به خصوص مراقبان سلامت به خوبی رعایت می شود.

افراد باید با زدن ماسک و انجام شیوه نامه های بهداشتی با مراجعه به خانه های بهداشت نسبت به چکاپ و معاینات اولیه اقدام کنند.

مهری گفت: افراد در صورت مشاهده هرگونه درد قفسه سینه، سرگیجه های متوالی، کاهش وزن ناگهانی، سختی و درد حین بلع، خون در مدفوع و ادرار، مشاهده توده، ورم و علایم نگران کننده در عضوی از بدن، تپش قلب کنترل نشده و تکرار شونده، دردهای مبهم و تکرار شونده در اعصای بدن حتما با یک پزشک یا مراقب سلامت در مراکز بهداشتی مشورت کنند.


بیشتر بخوانید

  • افزایش شهر‌های قرمز کرونایی با نزدیک شدن به ایام پایانی سال

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

نظرات کاربران

خروج از نسخه موبایل