0

وقوع ۵۱۰ حادثه ویژه طی هفته گذشته/ ۲ استان در صدر جدول مصدومان تصادفات

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به رخداد 510 مورد حادثه ویژه در کشور طی هفته گذشته اظهار کرد: در بازه زمانی 29 مهر تا 5 آبان ماه سال جاری، 160 حادثه ویژه ترافیکی و 350 حادثه ویژه غیرترافیکی رخ داده است؛ در طول این مدت 1326 بیمار و مصدوم خدمات درمانی لازم را دریافت کردند و متاسفانه 159 نفر نیز به دلیل شدت جراحات، جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان این‌که حوادث ترافیکی در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل رشد 4 درصدی داشته است؛ افزود: در این بازه زمانی حوادث غیرترافیکی کشور 6 درصد رشد داشته است.

میعادفر ادامه داد: طی هفته گذشته 160 مورد حادثه ترافیکی منجر به مصدوم شدن 942 نفر در کشور شده است؛ بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی و فارس بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته 11 مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت 137 نفر و فوت سه نفر شده است که معادل هفت درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

وی مسمومیت و آتش سوزی را از حوادث غیرترافیکی ثبت شده در هفته گذشته عنوان و بیان کرد: هفته گذشته 350 مورد حادثه ویژه غیرترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت 384 نفر و فوت 106 نفر شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در هفته گذشته 59 مورد حادثه غیرترافیکی مرتبط با انواع مسمومیت به ثبت رسیده است که منجر به مسمومیت 141 نفر و فوت هشت نفر شده است. همچنین 24 مورد حادثه غیرترافیکی مرتبط باآتش سوزی یا انفجار ناشی از نشت گاز به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت 43 نفر و فوت دو نفر شده است.

به گزارش تسنیم حوادث ویژه به حوادثی گفته می‌شود که بیش از 4 مصدوم و یا دو فوتی داشته باشد؛ مهم‌ترین حوادث ترافیکی ثبت شده در هفته گذشته در تصویر زیر آمده است:

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل