0

محصول دانش‌بنیان‌ها باید ارزش اقتصادی و قابلیت صادرات داشته باشد

معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با آنا:

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیانی که تهدید‌های حوزه سلامت را پاسخ دهد و ارزش اقتصادی و قابلیت صادرات داشته باشد در اولویت جدی وزارت بهداشت است است.  

یونس پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناری آنا گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در برنامه وزارت بهداشت قرار دارد، اما همکاری با این شرکت‌ها بر اساس نیاز وزارت بهداشت سنجیده و در اولویت قرار می‌گیرد. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: به دانشگاه‌های کشور اعلام کرده ایم، با استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی فعالیت می‌کنند، همکاری خواهیم کرد و همه دانشگاه‌های کشور نیز باید افراد نخبه خود را در این حوزه به ما معرفی کنند. 

پناهی با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند متناسب با زیر ساخت و نیازی که وجود دارد در تولید محصول‌های فناورانه به ما کمک کنند، گفت: قطعا دانشجویان دانشگاهی که توانایی تولید محصول داشته باشند می‌توانند شرکت‌های دانش بنیان تاسیس کنند. اما محصولات تولید شده در این شرکت ها باید جزء نیاز‌های وزارت بهداشت باشد. بدیهی است این شرکت‌های دانش بنیان چون با توجه به نیاز و سیاست‌های ما محصول تولید کرده‌اند، به آنها کمک بیشتری می‌کنیم و آنها هم به کسب درآمد خواهند رسید و می‌توانند افراد بیشتری را نیز به کار بگیرند. 

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بار‌ها اعلام کرده ایم شرکت‌های دانش بنیانی مورد توجه ما قرار می‌گیرند که محصول آن‌ها در راستای نیاز مردم باشند گفت: علاوه بر مسئله نیازسنجی مردم، یک محصول شرکت دانش بنیان باید دو مولفه ارزش اقتصادی و قابلیت صادرات را نیز داشته باشد، نه اینکه صرفا برای وزارت بهداشت هزینه ایجاد کند. حتما برای تاسیس یک شرکت دانش بنیان یا استارتاپ حوزه سلامت باید به این مسئله فکر کرد که آیا محصول این شرکت‌ها می‌تواند نیاز‌های مردم را رفع و کمکی به دولت کند یا خیر؟

وی در پایان گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیانی که تهدید‌های حوزه سلامت را پاسخ دهد همچنین ارزش اقتصادی و قابلیت صادرات داشته باشد در اولویت جدی وزارت بهداشت است است.  

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

خروج از نسخه موبایل