0

تمهیدات اورژانس تهران برای برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)/ استقرار ۴ بیمارستان صحرایی در محدوده حرم امام

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمداسماعیل توکلی درباره تمهیدات اورژانس استان تهران برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد:‌ کمیته بهداشت و درمان مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) یکی از کمیته‌های اصلی ستاد برگزاری مراسم بوده و وزیر بهداشت مسئولیت آن را برعهده اورژانس استان تهران گذاشته است.

وی افزود: این کمیته از تاریخ 10 تا 15 خرداد تمام هماهنگی‌ها برای ارائه خدمات حوزه سلامت به زائران را برعهده خواهد داشت و همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان آمادگی صددرصدی برای ارائه خدمات بهداشتی ـ درمانی به مردم دارند.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران ادامه داد: در این ایام 266 دستگاه آمبولانس، 60 دستگاه موتورلانس، 18 دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه خودروی ارتباطات سیار و فرماندهی عملیات در اطراف حرم در حالت آماده‌باش و مستقر خواهند بود. همچنین 13 درمانگاه و چهار بیمارستان صحرایی مستقر خواهند شد و تمام پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی محدوده حرم نیز آماده ارائه خدمات می‌شوند؛ 2 هزار نیروی اورژانس در این برنامه حضور دارند و 38 خودرو نیز پشتیبانی عملیات را برعهده دارند. 52 پایگاه اورژانس هوایی نیز در سراسر کشور در حالت آماده‌باش کامل قرار می‌گیرند و در حرم حضرت امام (ره) نیز دو فروند بالگرد آماده ارائه خدمات اورژانس هوایی خواهند بود.

توکلی همچنین از نظارت بر نکات بهداشتی تهیه و توزیع مواد غذایی بین زائران خبر داد و گفت: مرکز سلامت محیط و کار بر بهداشت مراکز تهیه و توزیع غذا، موکب‌ها و محل اسکان زائران و پذیرایی آنها، نظارت دارند تا تمام زائران بتوانند در سلامت کامل به خانه خود بازگردند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل