0

ایجاد ۴۲۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد

معاون کمیته امداد مطرح کرد؛

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد ۴۲۰ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی فیروزآبادی در همایش سراسری معاونان اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: سال گذشته با ایجاد ۴۲۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد، ۸۴ درصد برنامه اشتغال مددجویان محقق شد.

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۲۴ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف جذب شد و به حوزه اشتغال اختصاص یافت که اتفاق مهمی است هم از جهت مقایسه نسبت به سال پیش از آن و هم در مقایسه با دستگاه‌های فعال در این زمینه، نشان از پیشرفت دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعامل گسترده با دولت برای انجام شد که از جمله می‌توان به بحث صندوق ضمانت، پیگیری افزایش سقف تسهیلات، راه‌اندازی زنجیره وام، راه‌اندازی سامانه حیات و مهارت‌آموزی مددجویان اشاره کرد.

فیروزآبادی بیان کرد: در مصوبات شورای عالی اشتغال، کمیته امداد از سال ۱۴۰۱، مسئول ایجاد اشتغال برای اقشار کم‌درآمد با ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال است و این رقم هر سال برقرار است.

فیروزآبادی تصریح کرد: بر اساس بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری، در حوزه اشتغال و خودکفایی باید توانمندسازی خانواده‌های معیشت بگیر دنبال شود و شغل باید به گونه‌ای ایجاد شود تا فرد پس از دو یا سه سال خودکفا شود.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

خروج از نسخه موبایل