0

کمبود کادر درمان در سوئد و راهکارهای مهاجرتی این کشور

امروزه مهاجرت بین‌المللی کارکنان بهداشت به کشورهای پیشرفته در حال افزایش است. در دهه گذشته تعداد پزشکان و پرستاران مهاجر در جهان 60 درصد بیشتر شده است. این امر موجب کمبود کادر درمان در سوئد است.

 مهاجرت کارکنان مراقبت‌های بهداشتی از کشورهای درحال‌توسعه در حال افزایش است و نیاز فوری به سیاست‌هایی وجود دارد که دسترسی و تداوم مراقبت‌های بهداشتی را افزایش دهد. آلمان و سوئد دو کشوری هستند که در این شرایط با مشکل بحرانی مواجه شده‌اند.

مهاجرت پزشکان به سوئد

سوئد فرصتی عالی برای پزشکان، پرستاران، دندانپزشکان و برخی دیگر از مشاغل پزشکی است. این کشور به این عزیزان امکان می‌دهد تا فرصت کار در سوئد را در زمینه کاری خود داشته باشند و کمبود کادر درمان در سوئد را جبران کنند.

شما به‌منظور مهاجرت به سوئد از طریق کادر درمان باید مجوز پزشکی سوئدی را دریافت کنید. اگر قبلاً مجوز فعالیت از کشور محل اقامت خود را دارید، می‌توانید آن را در سوئد تأیید کنید. همچنین قبل از اینکه بتوانید در سوئد کار کنید، باید حداقل سطح C1 را در زبان سوئدی، دانمارکی یا نروژی داشته باشید.

اگر قبلاً گواهی صلاحیت تخصص از کشور خود دارید، برای دریافت گواهینامه تخصصی سوئدی باید حداقل به مدت 1 سال در دوره‌های تخصصی ST شرکت کنید. طول دورة ST شما در سوئد به دستاوردهای شما برای اهداف آموزشی در آموزش تخصصی سوئد بستگی دارد و توسط رئیس بخش و ناظر ST سوئد ارزیابی می‌شود. در این زمینه معیارهای زیر باید تکمیل شوند:

_ آموزش در خارج از کشور باید به‌عنوان بخشی از یک برنامه تحصیلی فردی انجام شود.

_ آموزش تخصصی نیاز به نظارت دارد.

_ آموزش باید توسط گواهی تأیید شود.

_ این آموزش باید اهداف خاصی را در مقررات سوئد برای تخصص پزشکی برآورده کند.

مراقبت‌های بهداشتی سوئد

سیستم بهداشتی سوئد به‌طورکلی عملکرد خوبی دارد، امید به زندگی در این کشور بالا است و سلامت عمومی در میان جمعیت خوب است. گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی WHO و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، تأیید می‌کنند که کادر درمان در سوئد دسترسی خوبی به مراقبت‌های باکیفیت بالا برای مردم فراهم می‌کند.

درست مانند بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دیگر، مردم سوئد نیز بیشتر عمر می‌کنند. این امر یکی از دلایل کمبود کادر درمان در سوئد است. میانگین طول عمر در میان سوئدی‌ها در حال حاضر برای زنان 84 سال و برای مردان 80 سال است.

اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید، برای داشتن اجازه ورود و اقامت در سوئد به اجازه اقامت (ویزا) نیاز دارید. اگر شما یک پزشک هستید، ممکن است واجد شرایط درخواست برای دوره زبان سوئدی باشید که همراه با ویزای مجوز اقامت (فرایند یک‌ساله) است. همچنین شما می‌توانید اعضای خانواده خود مانند همسر و فرزندان خود را همراه خود به سوئد ببرید.

پزشکان می‌توانند با خانواده خود به سوئد مهاجرت کنند

مجوز اقامت سوئد برای کادر درمان

اجازه اقامت یک‌ساله برای حرفه‌های مراقبت‌های بهداشتی و کادر پزشکی که به دنبال کار در سوئد هستند امکان‌پذیر است؛ این امر یکی از راهکارهای دولت برای جبران کمبود کادر درمان در سوئد است. به شمار می‌رود.

 اگر فارغ‌التحصیل مراقبت‌های بهداشتی مانند پزشک، پرستار، دندانپزشک و غیره هستید و می‌خواهید در سوئد کار کنید، ممکن است این فرصت را داشته باشید که با خانواده خود به سوئد بروید و رؤیای خود را دنبال کنید. ما در سفیران ایرانیان با مشاوره تخصصی به شما کمک می‌کنیم سفر خود را با شرکت در یک برنامه فشرده زبان سوئدی که برای کادر پزشکی طراحی شده است آغاز کنید.   همچنین فرزندان می توانند در تحصیل در سوئد داشته باشند.

برای مهاجرت پرستاران به سوئد، متقاضی ابتدا در دوره‌های تخصصی 10 تا 12 ماهه به‌عنوان پرستار شرکت می‌کند و پس از قبولی در آزمون، گواهینامه C1 را دریافت می‌کند. یک پرستار ملزم به گذراندن دوره آموزشی 3 ماهه در بیمارستان است. سپس دولت به متقاضی، ویزای کار یک‌ساله می‌دهد. لازم به ذکر است که انتقال خانواده متقاضی از بدو ورود به خاک سوئد امکان‌پذیر است.

سالمندان در سوئد به مراقبت‌های بهداشتی بیشتری نیاز دارند

مهاجرت به کشور سوئد از طریق دوره زبان انگلیسی

آیا  برگزاری دوره های زبان انگلیسی در کشور سوئد به صورت رایگان امکان پذیر است؟ یا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، مطلقا دوره زبان انگلیسی در دانشگاه های سوئد به صورت رایگان نیست، حتی اگر دانشگاهی پیدا شود، که اقدام به ارائه این رشته به صورت رایگان باشد، باید بدانید که احتمال اخذ ویزا برای آن بسیار پایین است . دلیل این مدعا آن است که اداره مهاجرت سوئد تنها در شرایط خاصی به دانشجو ویزا می دهد و یکی از این شرایط آن است که دوره ای که از آن پذیرش گرفته اید حداقل ۳۰ واحد باشد و به صورت یک کورس مستقل ارائه شده باشد.

در آخر

رشته پزشکی را می‌توان فراملی دانست؛ زیرا از مرزهای ملی فراتر می‌رود و پزشکان می‌توانند حرفه خود را در کشورهای مختلف انجام دهند بااین‌حال، انتقال آرام از رشته پزشکی یک کشور به حوزه پزشکی کشور دیگر نمی‌تواند تضمین شود. در فرایند مهاجرت، سرمایه یک متخصص باید در حوزه پزشکی خاص کشور جدید شناسایی شود.

بسته به محل اخذ مدرک پزشکی، سرمایه فرهنگی و اجتماعی همراه آن ممکن است به یک اندازه ارزش نداشته باشد. در سرتاسر جهان، پزشکان به کشورهای جدید مهاجرت می‌کنند و می‌خواهند حرفه خود را انجام دهند. بااین‌حال، ممکن است در انجام این کار با مشکلاتی مواجه شوند.

برای بهینه‌سازی و سرعت بخشیدن به ورود و پیشرفت پزشکان در سیستم مراقبت‌های بهداشتی سوئد، نیاز فوری به بررسی نحوه انجام این کار وجود دارد؛ زیرا کمبود کادر درمان در سوئد یک مشکل جدی است و شایستگی‌های پزشکان مهاجر باید بدون تأخیر بررسی شود.

 هدف از این مقاله بررسی نحوه ورود و پیشرفت پزشکان مهاجر با مدرک پزشکی از خارج از اتحادیه اروپا در بازار کار پزشکی در سوئد، مهاجرت پرستاران به سوئد و شرایط کادر درمان بود.

مشاوران ما در موسسه سفیران ایرانیان (safiranstudy.com) آماده ارائه مشاوره رایگان جهت مهاجرت کادر درمان به خارج از کشور هستند، همچنین می توانید جهت انجام کلیه امور مهاجرت به خارج از کشور با ما در تماس باشید.

بخوانید  شیماز و ایبرسکو ایران؛ بهترین برندهای داخلی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *