0

کره بادام زمینی برای بدنسازی

۵ فایده فوق‌العاده کره بادام زمینی که نمی‌دانستید - همشهری آنلاین

شما هم یکی از همان افرادی هستید که نمی‌توانید از کره بادام زمینی دل بکنید؟ اگر یک برنامه بدنسازی را دنبال می‌کنید و روی تغذیه خود بسیار حساس هستید، باید بگوییم کره بادام زمینی یکی از بهترین مواد غذایی برای تناسب اندام است.

تقریباً تمامی ورزشکاران، این ماده غذایی را در برنامه بدنسازی خود جای می‌دهند تا سریع‌تر به تناسب اندام و وزن ایده‌آل برسند. بدنسازان به یک رژیم غذایی سالم نیاز دارند تا بتواند انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت‌های ورزشی را تامین کنند.

مطالعات نشان داده است، کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین است. همانطور که می‌دانید، پروتئین اهمیت بسیار زیادی برای بدنسازان دارد و حتماً در تغذیه بدنسازی گنجانده می‌شود.

بنابراین می‌توانید این ماده غذایی را همراه با سایر مواد غذایی مناسب مصرف کنید.‌ البته توجه داشته باشید تغذیه بدنسازی اهمیت بسیار زیادی دارد. کوچک‌ترین تغییر در برنامه رژیم غذایی، بر نتیجه نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

بنابراین بهتر است برای دریافت برنامه غذایی مناسب، به یک مجموعه حرفه‌ای مثل فیت کلاب مراجعه کنید. مربیان این مجموعه، ابتدا شرایط جسمانی و اهداف ورزشی شما را ارزیابی می‌کنند.

سپس با توجه به عادات غذایی شما، بهترین برنامه تغذیه بدنسازی یا برنامه تمرینات ورزشی را به شما ارائه می‌دهند. در ادامه، قصد داریم به طور کامل درباره کره بادام زمینی برای بدنسازی توضیح دهیم.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مواد مغذی کره بادام زمینی برای بدنسازان

کره بادام زمینی یکی از بهترین مواد مغذی برای بدنسازان است. مطالعات نشان می‌دهد، این محصول حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مختلف مثل منگنز یا منیزیم است. این مواد مغذی فواید بسیار زیادی برای حفظ سلامتی بدن دارند.

از طرفی، به تامین انرژی و تقویت بدن کمک می‌کنند. برای اینکه بتوانید فعالیت‌های ورزشی با شدت بالا انجام دهید، به یک بدن سالم و قدرتمند نیاز خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به نتیجه بهتر، کره بادام زمینی را با یک میوه یا خشکبار ترکیب کنید.

به این ترتیب، مواد مغذی گوناگون مانند فیبر، ویتامین و پروتئین به صورت همزمان وارد بدن شما خواهند شد.

کره بادام زمینی با عسل یا به دو صورت شیرین شده و بدون شکر مصرف می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد، نمونه‌های طبیعی بدون شکر فواید بیشتری برای بدن دارند. اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید یا به تناسب اندام برسید، باید در وهله اول شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنید یا به حداقل برسانید.

بخوانید  رژیم کتوژنیک ( انواع , مزایا و معیاب , برنامه غذایی , نحوه عملکرد)

علاوه بر این، در این ماده مقدار زیادی چربی‌های سالم وجود دارد. چربی‌های سالم بهترین جایگزین برای چربی‌های اشباع شده هستند و می‌توانند از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کنند. فراموش نکنید بدن شما به مقدار قابل توجهی چربی و پروتئین نیاز دارد. بنابراین نباید مصرف چربی را به صفر برسانید.

بلکه باید چربی‌های ناسالم را با چربی‌های سالم جایگزین کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد در هر دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، حدود ۱۶ گرم چربی وجود دارد. حدود ۲ تا ۳ گرم آن را فیبر و باقی آن را آهن یا پتاسیم و سایر مواد مغذی تشکیل می‌دهند.

کره بادام زمینی رو با چی بخوریم؟ - مجموعه بل گروپ

فواید کره بادام زمینی برای ورزشکاران

کره بادام زمینی برای بدنسازی و ورزشکاران اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه برخی از فواید این ماده غذایی برای بدنسازان را بیان می‌کنیم:

ریکاوری عضلات ورزشکاران

اگر یک برنامه بدنسازی با شدت بالا را دنبال می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً مواد غذایی حاوی پروتئین و فیبر مصرف کنید. بعد از ورزش کردن، بدن شما خسته خواهد شد.

بنابراین باید برای ریکاوری عضلات به سراغ مواد غذایی مغذی مانند کره بادام زمینی بروید. کره بادام زمینی سرشار از پتانسیم است. پتاسیم یک ماده معدنی است که نقش مهمی در ریکاوری و بازیابی عضلات دارد.‌

پتاسیم موجود در این ماده، می‌تواند از بروز مشکلاتی مثل دردهای عضلانی و گرفتگی عضلات جلوگیری کند. این مسئله برای بدنسازانی که دمبل می‌زنند یا وزنه‌های سنگین بلند می‌کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

معمولاً شدت دردهای عضلانی بعد از بلند کردن وزنه افزایش می‌یابد. به خصوص اگر آمادگی جسمانی پایینی دارید، ممکن است نیاز بیشتری به مواد معدنی مغذی داشته باشید.

بنابراین اگر یک برنامه تمرینی با شدت بالا را دنبال می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً کره بادام زمینی مصرف کنید.

تأمین سلامت قلب ورزشکاران

همانطور که گفته شد، بدون بدن سالم نمی‌توانید به تناسب اندام برسید. بنابراین باید در وهله اول به سلامتی بدن خود فکر کنید.

مطالعات نشان می‌دهد، کره بادام زمینی بر سلامتی قلب و بهبود عملکرد قلب تاثیرگذار است. جالب است بدانید طی چند سال گذشته، بسیاری از بدنسازان حرفه‌ای به دلیل نارسایی‌های قلبی جان خود را از دست داده‌اند.

بخوانید  باید ها و نبایدهای مهم در مصرف لبنیات

استرس و فشارهای عضلانی، در نهایت ممکن است باعث نارسایی‌های قلبی شوند‌. می‌توانید با مصرف برخی مواد غذایی مناسب مثل کره بادام زمینی، احتمال بروز نارسایی‌های قلبی را کاهش دهید.

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش مشکلات قلبی، مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع شده است. همانطور که گفته شد، کره بادام زمینی سرشار از چربی‌های سالم است. این چربی‌ها می‌توانند برای حفظ سلامت قلب و عروق مفید باشند.

کم هزینه و مفید

دیگر نیازی نیست برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود به سراغ مکمل‌های ورزشی گران قیمت بروید اگر به تازگی ورزش را شروع کرده‌اید، مواد غذایی ارزان قیمت و سرشار از پروتئین گزینه مناسب‌تری برای شما خواهند بود.

برنامه‌های تغذیه بدنسازی در اغلب موارد گران قیمت هستند. به گونه‌ای که بعضی ورزشکاران ترجیح می‌دهند قید ورزش و رژیم غذایی را بزنند و به سراغ روش‌های دیگری برای لاغری بروند. در حالی که می‌توان با استفاده از چند روش ساده، هزینه‌های رژیم بدنسازی را کاهش داد.

یکی از بهترین‌ روش‌ها، جایگزین کردن مکمل‌های پروتئینی با مواد غذایی طبیعی و ارزان قیمت مانند کره بادام زمینی است.

شاید با خود بگویید مگر کره بادام زمینی تا چه اندازه بر تامین پروتئین بدن موثر است؟ اگرچه پروتئین موجود در این ماده غذایی به اندازه مکمل‌های ورزشی نیست، اما توجه داشته باشید که زمان مصرف مواد غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید این مواد غذایی را درست بعد یا قبل از تمرین مصرف کنید.

در این حالت، بدن شما آمادگی بیشتری برای جذب پروتئین موجود در کره بادام زمینی خواهد داشت. می‌توان برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن، مواد غذایی گوناگونی مثل گوشت یا تخم مرغ مصرف کرد.

اما قیمت کره بادام زمینی بسیار کمتر از گوشت یا مرغ است. در نتیجه افرادی که شرایط مالی کافی برای تهیه رژیم‌های غذایی گران قیمت ندارند، کاندیدای مناسبی برای مصرف این ماده غذایی خواهند بود.

کمک به رشد ماهیچه‌ ها و عضلات

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای کره بادام زمینی برای بدنسازی، کمک به رشد ماهیچه‌ها و عضلات است. این ماده غذایی، کالری مفید و مناسبی را وارد بدن شما خواهد کرد.

در نتیجه، بدن انرژی کافی برای افزایش رشد ماهیچه‌ها و عضلات خواهد داشت.

چند عامل مختلف بر رشد ماهیچه‌ها و عضلات موثر هستند. اولین عامل دریافت کالری به میزان کافی است. در واقع، کالری مصرفی روزانه شما نباید از حد معمول بیشتر باشد.

بخوانید  رژیم کتوژنیک ( انواع , مزایا و معیاب , برنامه غذایی , نحوه عملکرد)

اما باید به اندازه‌ای باشد که مواد مغذی کافی برای افزایش حجم توده‌های عضلانی را فراهم کند. دومین عامل موثر بر رشد ماهیچه‌ها، پروتئین است.

همانطور که گفته شد، مقدار زیاد پروتئین در کره بادام زمینی وجود دارد که برای رشد عضلات مناسب می‌باشد. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد کره بادام زمینی بر افزایش تستوسترون بدن موثر است.

همانطور که می‌دانید، برخی هورمون‌ها مانند تستوسترون باعث افزایش حجم و رشد ماهیچه‌های عضلانی می‌شوند.

کره بادام زمینی چه خواصی دارد؟ - مجموعه بل گروپ

چقدر کره بادام زمینی در روز مصرف کنیم؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران ایجاد می‌شود، این است که چه مقدار کره بادام زمینی در روز مصرف کنیم؟

اگرچه این ماده غذایی فواید گوناگونی دارد و به تناسب اندام بدن شما کمک می‌کند، اما متاسفانه نمی‌توان مقدار مصرف کره بادام زمینی را به صورت دقیق تعیین کرد.

ممکن است یک فرد با توجه به شرایط جسمانی خود به ۳ گرم کره بادام زمینی در روز نیاز داشته باشد. اما فرد دیگر به ۵ الی ۶ گرم نیاز داشته باشد.

در نتیجه بهترین راه حل این است که برای تعیین مصرف دقیق کره بادام زمینی در روز، به یک مربی ورزشی و متخصص تغذیه مراجعه کنید.

مربیان ورزشی و کارشناسان مجموعه فیت کلاب، ابتدا از اهداف ورزشی شما آگاه می‌شوند. به عنوان مثال اگر به افزایش حجم توده‌های عضلانی فکر می‌کنید، به مقدار بیشتری پروتئین و کره بادام زمینی نیاز خواهید داشت. سپس اطلاعاتی درباره علایق غذایی شما دریافت خواهد شد.

بررسی کلی

در این مطلب به طور کامل درباره کره بادام زمینی برای بدنسازی توضیح داده شد. این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی مثل پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم است.

در نتیجه، می‌تواند گزینه مناسبی برای بهبود تناسب اندام یا افزایش حجم ماهیچه‌ها باشد. نحوه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری و چاقی اهمیت بسیار زیادی دارد.

اگرچه این ماده غذایی برای بهبود تناسب اندام مصرف می‌شود، اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. این ماده، گزینه کاملاً مناسبی برای حفظ سلامت قلبی و عروقی یا تامین انرژی بدن است.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را در برنامه رژیم غذایی خود جای دهید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *