0

هشدار وزارت بهداشت: افزایش موارد تب دنگی در کشور میتواند نگران کننده باشد

«عبدالرضا میراولیایی» مدیر برنامه مدیریت بیماری‌های منتقله از آئدس مهاجم در وزارت بهداشت:

استان گیلان در شمال کشور تقریبا در تمامی مناطق به پشه آئدس آلوده است. همچنین استان سیستان و بلوچستان بیشتر در بخش جنوبی استان یعنی مناطقی مانند چابهار و کنارک، استان هرمزگان تقریبا در تمامی مناطق و استان بوشهر شهرستان‌های کنگان و عسلویه آلوده به پشه آئدس هستند.

ما یک سری اقدامات پیشگیرانه را نیز در کشور در خصوص این بیماری انجام داده‌ایم و پیرو اتفاقاتی که درخصوص این بیماری در کشور امارات اتفاق افتاد، اما درباره مشکل همه‌گیری که الان با آن مواجه است به ما اطلاعی نداده بود و خودمان بیمارانی که عموما از امارات وارد کشور شده بودند را شناسایی کردیم، البته بیمارانی از کشورهای دیگر مانند عمان، بنین (کشوری در غرب آفریقا) پاکستان نیز داشته‌ایم، اما عموم بیماران ما از کشور امارات وارد کشور شده‌اند.

علیرغم عدم اطلاع‌رسانی از سوی امارات، همکاران ما این افراد را شناسایی کرده و بیماری آن‌ها را تشخیص داده و خوشبختانه در کشور دو آزمایشگاه یکی در پاستور و دیگری در بندرعباس آزمایشگاه‌هایی هستند که قدرت تشخیص بیماری را به سرعت دارند و همچنین کیت‌های تشخیص سریع نیز در کل کشور توزیع شده است و به سرعت می‌توانند این بیماران را شناسایی کنند./ ایلنا

 

 

نظرات کاربران

خروج از نسخه موبایل