0

نشست اولویت‌های نظام سلامت از دولت آینده با حضور روسای ستاد سلامت نامزدهای ریاست‌جمهوری برگزار شد

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی کشور در نشست اولویت‌های نظام سلامت با حضور دکتر محمود فاضل رئیس شورای عالی و دکتر یوسف کاظمی رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی و با حضور روسای ستاد سلامت نامزدهای ریاست‌جمهوری به تشریح مطالبات و انتظارات جامعه پزشکی از دولت چهاردهم پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر محمد رئیس‌زاده در نشست خبری اولویت‌های نظام سلامت در برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری که در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، با اشاره به تلاش این سازمان برای اینکه مسائل حوزه سلامت در پوشش انتخابات به یک گفتمان غالب تبدیل شود، عنوان کرد: مسائل نظام سلامت در کانون توجه دولت آینده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه منابع انسانی و غیرانسانی در کانون توجه دولت آینده باید باشد، ادامه داد: در سال‌های گذشته منابع انسانی و غیرانسانی تحت تاثیر مسائلی قرار گرفته و شرایط به نحوی بوده که منابع غیرانسانی در کانون توجه بوده و به آن پرداخته شده اما منابع نیروی انسانی مورد توجه کافی قرار نگرفت.

رئیس‌زاده با اشاره به اینکه توجه به منابع انسانی خواسته سازمان نظام پزشکی است تا چالش‌های نظام سلامت حل شود، افزود: در حال حاضر توازنی میان نیروی انسانی و سایر مسائل حوزه سلامت وجود ندارد.

همچنین در این نشست، دکتر محمود فاضل رئیس شورایعالی نظام پزشکی نیز با اشاره به اینکه دکترین سلامت آنچنان که باید و شاید تعریف نشده است، گفت: سلامتی که از رئیس دولت آینده انتظار است سلامت برای همه است.

رئیس شورایعالی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: همه سازمان‌ها باید پیوست سلامت داشته باشند و یکی از مواردی که باید همه اجزای دولت به ادراک مشترک درباره آن برسند افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی است‌. زیرا در 10 سال اخیر سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی به شدت افت کرده است. بنابراین دولت باید به وظیفه اصلی خود که سیاستگذاری، تولیت و نظارت است عمل کند.

خبر در حال تکمیل است…..

نظرات کاربران

خروج از نسخه موبایل