0

شکستگی پا را با چند روش ساده سریعتر درمان کن!

پا در بدن انسان نقش محوری دارد و به عنوان ستونی برای قرارگیری کل بدن عمل می کند. هنگام شکستگی پا، یک اهمال کوچک در تشخیص و درمان آن منجر به بروز مشکلات و عوارض جبران ناپذیری مانند: جوش خوردن نامتوازن استخوان ها به همدیگر، جراحی های پی درپی برای بازگشت سلامتی اولیه، ایجاد عفونت های شدید و.. خواهد شد که بر زندگی فرد و آینده او اثرگذار است. در تشخیص شکستگی پا مهمترین امر، تیزبینی و تبحر متخصص رادیولوژیست هنگام خوانش تصاویر رادیولوژی در منزل یا مطب است. در حالیکه دقت رادیولوژیست، در گرو داشتن تجهیزات پیشرفته و مدرنی است که حین رادیولوژی در منزل یا مراکز بهداشتی در اختیار دارد. بهترین خدمات رادیولوژی مربوط به موسسات خصوصی عرضه کننده رادیولوژی در منزل می باشد. زیرا متقاضیان می توانند با خاطری آسوده از رادیولوژیست درخواست تصویر برداری از تمام زوایای شکستگی پا هنگام رادیولوژی در منزل را داشته باشند. آزادی عمل، زمان در اختیار، تجهیزات مدرن و پیشرفته به متخصص امکان تشخیص بهتر را با خدمات رادیولوژی در منزل می دهد. موسسه شبانه روزی کیان، متخصصان رادیولوژیست با سابقه چندین ساله را برای خدمات رادیولوژی در منزل به خدمت گرفته است که علاوه بر حاذق بودن، اخلاق مدار و صبور هستند. پیشنهاد ما به شما اعتماد و استفاده از خدمات این موسسه برای سونوگرافی و رادیولوژی در منزل است.

بررسی اجمالی

شکستگی پا به مواردی اطلاق می شود که در آن، پای شما دچار ترک یا شکستگی شود. شایع ترین علل بروز شکستگی: تصادفات رانندگی، سقوط از ارتفاع، فعالیت های وزرشی می باشد. هرچه رعایت نکات ایمنی در زندگی روزمره بیشتر باشد نیاز به خدمات رادیولوژی در منزل جهت تشخیص و درمان شکستگی پا کاهش می یابد.

درمان شکستگی پا به محل و شدت آسیب دیدگی بستگی دارد. اگر تصاویر رادیولوژی در منزل نشان دهنده ی یک شکستگی شدید باشد ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد تا دستگاه های ثابت کننده ای را در استخوان شکسته قرار دهند که در طول زمان بهبودی، هم ترازی مناسبی وجود داشته باشد. آسیب های جزئی تر با گچ گیری یا آتل بندی درمان می شوند. تشخیص و درمان سریع شکستگی پا برای بهبودی کامل ضروری است.

محل شکستگی ساق پا

رادیولوژیست در زمان حضور در منزل شما جهت خدمات رادیولوژی درمنزل، این سه استخوان پا را معاینه و بررسی می کند:

  1. استخوان ران (فمور) به عنوان قویترین استخوان بدن شناخته می شود.
  2. استخوان درشت نی که وظیفه تحمل وزن انسان را برعهده دارد.
  3. استخوان زیر زانو (فبولا) که ظریف تر است.

 علائم شکستگی پا

هنگامی که پای کودکان نوپا شکسته یا ترک برداشته باشد به سادگی از راه رفتن صرف نظر می کنند. عدم تحرکت پا همراه با گریه های بی دلیل در کودکانی که توان سخن گفتن ندارند ممکن است از نشانه های شکستگی پا باشد. سریعا با پزشک مشورت کنید تا در صورت نیاز از رادیولوژی در منزل یا مطب برای تشخیص به موقع استفاده کنید. علائم شکستگی پا شامل :

  • درد تشدید شونده هنگام حرکت
  • تورم، کبودی
  • تغییر شکل، رنگ یا اندازه در پا
  • عدم توانایی حرکت

زمان مراجعه به پزشک

با مشاهده علائم شکستگی پا که ممکن است در پی ضربه شدید به پا رخ داده باشد به دنبال پزشک ماهر باشید اگر پزشک تشخیص دهد نیاز به رادیولوژی وجود دارد، رادیولوژی در منزل را به دلیل امتیازاتی که نسبت به رادیولوژی مراکز دولتی و خصوصی دور از خانه دارد،  امتحان کنید. احتمال سرایت بیماری کرونا هنگام  تجمع مردم در مراکز بهداشتی وجود دارد. همزمانی بیماری کرونا با شکستگی پا سیستم ایمنی بدن را تضعیف میکند. حدالامکان رادیولوژی در منزل را درخواست کنید. همچنین تأخیر در تشخیص و درمان، منجر به مشکلاتی از جمله بهبودی ضعیف می شود. آمارهای رادیولوژی در منزل نشان می دهند که قسمت عمده درخواست ها مربوط به شکستی پا در تصادفات رانندگی است. شکستگی ران به دلیل ایجاد آسیب های بالقوه و شدید ممکن است تهدید کننده زندگی باشد که بعد از تشخیص شدت آسیب در رادیولوژی در منزل، به خدمات پزشکی اورژانسی برای محافظت بیشتر و انتقال ایمن به بیمارستان نیاز دارد.

علل شکستگی پا

بعد از رخ دادن بعضی از اتفاقات احتمال شکستگی پا افزایش می یابد. احتمال شکستگی را دست کم نگیرید زیرا در کودکان به دلیل قابلیت بالا در ترمیم، امکان جوش خوردگی غیر طبیعی وجود دارد. انجام رادیولوژی در منزل خاطر شما را آسوده می کند. شرایط منجر به شکستن پا عبارتند از:

سقوط

ممکن است تصاویر رادیولوژی در منزل پس از زمین خوردن ساده شکستگی یک یا هر دو استخوان ساق پا را نشان دهد. آسیب به استخوان ران نیروی بیشتری نیاز دارد.

تصادفات رانندگی

امکان شکستگی هر سه استخوان پا در حین تصادف رانندگی وجود دارد. برخورد به داشبورد، ممکن است منجر به شکستگی شود.

ورزش کردن

ورزش هایی مثل فوتبال، هاکی و… که امکان برخورد اشیا، تماس فیزیکی و سقوط در آن ها زیاد است می توانند باعث شکستگی پا شوند. با مشاهده تورم، کبودی، عدم توانایی حرکت به پزشک مراجعه کنید یا درخواست رادیولوژیست جهت رادیولوژی در منزل داشته باشید.

کودک آزاری

متاسفانه ممکن است شکستگی پای کودکان در نتیجه کودک آزاری یا شوخی های نابجای والدین باشد. در این گونه موارد، معمولا پس از بررسی صلاحیت والدین مراکز مددکاری از خدمات رادیولوژی و سونوگرافی در منزل استفاده می کنند.

استفاده بیش از حد

در اینگونه شکستگی ها که به طور ویژه در استخوان ساق پا رخ می دهند، تصاویر ثبت شده توسط رادیولوژی در منزل نشانه دهنده ی ترک های ریزی (شکستگی استرسی) است که در نتیجه دویدن های مکرر در مسافت های طولانی، رقص باله، بستکبال و پوکی استخوان ایجاد شده اند.

عوارض

عفونت استخوان

در شکستگی باز استخوان، بدن در معرض عفونتهای قارچی و باکتریای قرار میگیرد. برای کاهش عفونت و تسریع در درمان رادیولوژی در منزل را از موسسات معتبر بخواهید.

آسیب به عصب

شکستگی پا می تواند به اعصاب و رگهای خونی مجاور خود آسیب برساند. در صورت مشاهده هرگونه بی حسی یا تغییر رنگ، فوراً به دنبال کمک پزشکی یا رادیولوژی در منزل باشید.

سندرم کمپارتمان

یک وضعیت عصبی عضلانی است که باعث درد، تورم و ناتوانی عضلات نزدیک استخوان شکسته می شود. برای شناخت بیشتر از رادیولوژی و سونوگرافی در منزل کمک بگیرید.

آرتروز

تراز نامتوازن استخوان ها و شکستگی های گسترش یافته به داخل مفصل موجب آرتروز در آینده می شوند. اگر بعد از استراحت طولانی مدت، در محل شکستگی درد احساس کردید، برای ارزیابی به پزشک مراجعه کنید یا از خدمات رادیولوژی و سونوگرافی در منزل استفاده کنید.

طول پای نابرابر

رشد استخوان های بلند کودک در انتهای همان استخوان در مناطق نرمی به نام صفحات رشد صورت می گیرد. اگر تصاویر رادیولوژی در منزل نشان دهنده ی آسیب دیدن صفحات رشد باشد، شاهد کوتاهتر یا بلندتر شدن اندام هستیم.

بهبودی ضعیف

ممکن است شکستگی شدید پا به سرعت بهبود نیابد. این اتفاق به ویژه در بهبودی شکستگی باز استخوان درشت نی به دلیل کاهش جریان خون می افتد. قبل از درمان، حین درمان، بعد از درمان رادیولوژی در منزل موجب آسودگی ذهن و کاهش استرس می شود. 

بخوانید  عواملی که باید در انتخاب سایت نوبت دهی پزشکی آنلاین به آن ها توجه داشته باشید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *