0

تهران ۲۰۰۰ مسجد نیاز دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا شیرنژاد در نشست خبری امروز خود با اشاره به اجرای طرح «آرمان علی وردی» اظهار کرد: شهر تهران 2118 مسجد دارد که با توجه به جمعیت این کلان‌شهر تعداد مساجد پاسخ‌گوی نیاز تهران نیست و برآوردها نشان می‌دهد که تهران به 2000 مسجد دیگر نیاز دارد. 

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم با کمک خیرین سالانه 100 مسجد از طریق شورای مساجد مرمت یا احداث کنیم، ادامه داد: تهران دارای 352 محله است که برخی از آنها یک و برخی دیگر سه مسجد دارند؛ در راستای اجرای طرح «آرمان» از ظرفیت مساجد برای تعلیم و تربیت نوجوانان استفاده کرده‌ایم تا درباره موضوعاتی مختلفی از جمله اعتیاد، خشونت و غیره به آگاه‌سازی جوانان بپردازیم.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز در راستای اجرای این طرح همکاری خوبی با شهرداری تهران داشته است و 150 هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کرده‌اند؛ پیش‌بینی می‌شود تا اول تیرماه 500 مسجد و 600 مدرسه به اجرای این طرح ملحق شوند. 

وی خاطرنشان کرد: مسجد ظرفیت‌های زیادی دارد که باید از آنها استفاده کرد در این راستا به دنبال این هستیم که در تعلیم و تربیت نقش جدی به مساجد بدهیم.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل