0

افتتاح۶۷۸ پروژه بهداشتی/ راه‌اندازی اولین آمبولانس دریایی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی با بیان این که کارهای بسیار بزرگی در حوزه سلامت در این دولت انجام شده است که در تاریخ سلامت بی نظیر است، اظهار کرد: همکاران ستادی و دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهید رئیسی را فرمانده خود می‌دانستند و به صورت شبانه روزی در این دولت کار کردند تا در این مدت کوتاه حجم وسیعی از پروژه‌های سلامت افتتاح شود.

وی با اشاره به این که دولت سیزدهم همه گیری کرونا را 6 ماهه مهار کرد، افزود: قول داده بودیم تا دهه فجر کرونا را مهار کنیم ولی به همت رئیس جمهور شهید، با ورود حجم انبوه واکسن و تزریق روزانه یک میلیون و 600 هزار دوز واکسن، ظرف سه ماه کنترل کرونا شروع شد و بعد از 6 ماه مرگ و میرها به صفر رسید.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت 3100 پروژه در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق حساس مرزی در این دولت افتتاح شد. برنامه مهم «سلامت خانواده» پایه گذاری و در عرصه‌های بین المللی به عنوان برنامه ابتکاری ایران، مطرح شد.

عین‌اللهی با اعلام این که در این دولت 17 هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده و پنج بیمارستان حضرت مهدی (عج)، غدیر، حکیم، شهریار و پردیس شخصاً توسط رییس جمهور شهید افتتاح شد، گفت: همچنین 354 دستگاه پیشرفته پزشکی در مراکز درمانی کل کشور توزیع و 7 پارک  علم و فناوری راه اندازی شد.

بهره برداری از 678 پروژه بهداشتی

وزیر بهداشت ادامه داد: در مراسم امروز نیز 678 پروژه شامل 574 پروژه بهداشتی در 29 استان با 170 هزار متر مربع زیربنا و 8 هزار و 200  میلیارد تومان ارزش مالی بهره برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: 68 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ‌73 مرکز جامع سلامت، 234 خانه بهداشت، 44 پایگاه سلامت، 116 زیست پزشک، 6 مرکز تسهیلات زایمانی، 70 آزمایشگاه ، 2 زنجیره سرما و یک مرکز قرنطینه مرزی از جمله این پروژه‌ها هستند.

وزیر بهداشت با بیان این که در حوزه درمان امروز شاهد بهره برداری از بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک هستیم که 20 سال نیمه تمام مانده بود و با 55 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل این دولت شد، گفت: این کلان بیمارستان 512 تخت و 55 هزار متر مربع مساحت دارد و در 13 طبقه ساخته شده و بزرگترین بیمارستان مرکز و غرب کشور است که  120 میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.

عین‌اللهی بیان کرد: بیمارستان زنان و زایمان آشتیانی در اراک که ساخت آن از سال 96 شروع شده و 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و 120 تخت و 8 هزار متر مربع زیربنا دارد نیز امروز به بهره برداری می رسد. برای ساخت و تجهیز این بیمارستان 4 طبقه ای 1200 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی از بهره برداری از فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری استان مرکزی با 78 تخت و 760 میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: در استان یزد نیز امروز بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مهریز با 110 تخت که ساخت آن از 10 سال پس از شروع شده، افتتاح می‌شود.

بهره برداری از مجهزترین مرکز درمان سرطان شرق کشور

وزیر بهداشت با بیان این که بیمارستان کوثر سمنان نیز به عنوان مجهزترین مرکز درمان سرطان در شرق و شمال شرق کشور، امروز بهره برداری می‌شود، گفت: ساخت این بیمارستان از سال 90 شروع شده و با 25 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل دولت سیزدهم شد، 52 تخت و 6 هزار متر مربع زیربنا دارد و ارزش ریالی آن 1500 میلیارد تومان است.

عین‌اللهی با اشاره به این که بیمارستان ولایت دامغان که بهسازی شده و توسعه یافته است نیز امروز بهره برداری می‌شود، اظهار کرد: توسعه بیمارستان بهار شاهرود که با 30 درصد پیشرفت تحویل دولت شد و 3 هزار متر مربع زیربنا دارد از پروژه هایی است که امروز افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به بهر برداری از مرکز سوانح سوختگی زنجان، گفت: ساخت این مرکز از سال 88 شروع شده و 65 درصد پیشرفت داشت، 52 تخت دارد و ساخت آن 360 میلیارد هزینه داشته است.

وزیر بهداشت بهره برداری از خوابگاه دانشجویی شهید سلیمانی در زنجان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این خوابگاه 2 هزار و 868 متر مربع زیربنا و 250 ظرفیت دانشجویی دارد و 90 میلیارد تومان هزینه ساخت آن بوده است. پارک علم و فناوری دکتر شهریاری زنجان نیز با  1600 متر مربع زیربنا از پروژه‌های قابل افتتاح این شهرستان است.

افتتاح بزرگترین خوابگاه دانشجویی جنوب شرق کشور

عین‌اللهی ادامه داد: در شهرستان کرمان امروز خوابگاه 600 نفره دخترانه‌ای که ساخت آن از سال 97 شروع شده و 25 درصد پیشرفت داشت با زیربنای 7500 متر مربع، به عنوان بزرگترین خوابگاه جنوب شرق کشور با 65 سوئیت بهره برداری می‌شود. برای ساخت این خوابگاه 200 میلیارد تومان هزینه شده است. اورژانس بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) راور کرمان که مشارکت خیرین در ساخت آن 50 درصد بوده نیز با زیربنای 1400 متر مربع و 400 میلیارد تومان هزینه، بهره برداری می‌شود.

وی با بیان این که در شهرستان بستک استان هرمزگان نیز یک خوابگاه دانشجویی با کمک خیرین با زیربنای 1500 متر مربع و ظرفیت پذیرش160 دانشجو ساخته شده که بهره برداری می شود، گفت: 1200 کیلومتر مرز دریایی و 14 جزیره در این استان وجود دارد و امروز اولین شناور آمبولانس دریایی ساخت ایران که 15 متر طول دارد و یک میلیون و 200 هزار یورو هزینه ساخت آن بوده و 10 میلیارد تومان نیز تجهیزات دارد، افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: ساختمان‌ها و بخش‌های جدیدی نیز در بیمارستان قدیمی امین در اصفهان با زیربنای 6200 متر مربع بازسازی شده و 80 تخت با اعتبار 800 میلیارد تومان به این مجموعه اضافه می‌شود. همچنین بهره برداری از بیمارستان شهید سلیمانی ورزنه اصفهان با 40 تخت و ورزشگاه بانوان اصفهان با 15 هزار متر مربع زیربنا، انجام می‌شود.

عین‌اللهی اظهار کرد: بخش آموزش مرکز هوش مصنوعی خوابگاه غدیر دانشگاه شیراز و مجتمع خوابگاهی غدیر و خوابگاه متأهلان سمیه با ظرفیت پذیرش 130 دانشجو در گراش و چند دستگاه پیشرفته درمانی نیز در فسا بهره برداری می شوند.

وی از افتتاح بخش روانپزشکی بیمارستان شهید چمران لرستان با زیربنای 1500 متر مربع و همچنین اورژانس این بیمارستان خبر داد و گفت: در کل در 29 استان کشور 678 پروژه با زیربنای 400 هزار متر مربع و 27 هزار میلیارد تومان امروز افتتاح می شوند که شامل  574 پروژه بهداشتی با 170 هزار مترمربع زیربنا، 90 پروژه درمانی با 1729 تخت بیمارستانی در 9 استان کشور و 14 پروژه آموزشی، رفاهی و کمک رفاهی با 56 هزار متر مربع زیربنا در 6 استان کشور هستند.

به گزارش تسنیم، صبح امروز با حضور سرپرست ریاست جمهوری، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر بهداشت و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، 678 پروژه حوزه سلامت سراسر کشور در قالب پویش یادگار ابراهیم صبح امروز به صورت همزمان و از طریق ارتباط زنده تصویری، افتتاح شد. همچنین در حاشیه آیین بهره برداری از 678 پروژه سلامت، نمایشگاه «یادگار ابراهیم» شامل معرفی پروژه‌ها  و دستاوردهای حوزه نظام سلامت برگزار شد که مورد بازدید مخبر و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل