0

آشنایی با نحوه حفظ لیزر موهای زائد در بین جلسات

یکی از بهترین ، سریع ترین و محبوب ترین روش های غیر تهاجمی درمانی – زیبایی ، لیزر موهای زائد است که این درمان برای از بین بردن موهای ناخواسته طراحی شده بطوریکه با هدف قرار دادن فولیکول مو در زیر پوست ، تولید مو را متوقف می کند.

البته با توجه به تخصصی بودن لیزر موهای زائد باید توسط تکنسین لیزر مجاز و حرفه ای انجام گیرد تا ایمن و دارای نتایج مطلوب باشد.

از طرفی در سالهای اخیر فقط زنان به دنبال انجام لیزر موهای زائد نیستند بلکه بسیاری از مردان نظیر ورزشکاران و بدنسازان و دوچرخه سواران برای داشتن پوستی بدون مو و کسب اعتماد بنفس بالا و راحتی ، لیزر موهای زائد انجام می دهند.

اما در این میان برای حفظ نتایج لیزر موهای زائد و داشتن پوستی صاف و زیبا و عاری از مو باید یک سری دستورالعمل ها را رعایت نمایید.

ازین رو فرقی نمی کند که در نیمه جلسه لیزرتان باشید یا در حال شروع اولین جلسه لیزر موهای زائد ، حتما نکات زیر را رعایت کنید تا نتایج طولانی مدت بدست آورید.

در بین جلسات لیزر موهای زائد از کندن مو یا سفید کردن به هر روش خودداری کنید

قبل و در بین جلسات لیزر موهای زائد نباید موهای زائد خود را با روشهایی نظیر اپیلاسیون ، موچین و بند انداختن از ریشه در بیاورید.

از آنجا که فولیکول مو یا کیسه رشد مو بدون رنگ است ، لذا ریشه مو که دارای رنگدانه است و در داخل فولیکول مو قرار دارد ، برای شناسایی نور لیزر موهای زائد باید دست نخورده باقی بماند تا با برخورد نور لیزر با فولیکول مو آن را از بین ببرد.

بخوانید  نکات مهم در مورد لیزر مو های زائد

بنابراین در صورت کندن موهای زائد دیگر ریشه ای برای شناسایی فولیکول مو وجود نخواهد داشت و عملا لیزر درمانی بی اثر است.

بدین منظور حداقل ۶ هفته قبل از شروع جلسات لیزر موهای زائد از انجام کندن مو و اپیلاسیون و یا الکترولیز پرهیز کنید.

بعلاوه نباید موهای خود را سفید کنید به دلیل این که سفید کردن مو باعث می شود رنگدانه مو برای جذب نور لیزر از بین برود در نتیجه طبیعی بودن رنگ مو بهترین راهکار در بین جلسات لیزر موهای زائد است.

درست یک روز قبل از لیزر موهای زائد اصلاح کنید

برخلاف اپیلاسیون ، اصلاح با تیغ بهترین راه حل درست یک روز قبل از انجام لیزر موهای زائد است چرا که تراشیدن مو باعث حذف ساقه مو و حفظ ریشه مو می شود تا بدین ترتیب به دو هدف برسیم اول آن که با حذف ساقه مو دیگر مویی بر روی پوست باقی نماند تا در اثر برخورد نور لیزر باعث آسیب و سوختگی پوست شود.

هدف دوم آنکه با حفظ ریشه مو ، رنگدانه آن برای هدف گیری فولیکول مو بر جای می ماند تا جلسات لیزر موهای زائد اثربخش باشد.

از سوی دیگر از مواردی که در بهترین کلینیک زیبایی در رشت به شما توصیه می شود اینست که پس از جلسه لیزر درمانی در روزهای اول بین ۵ تا 15 روز از اصلاح با تیغ خودداری کنید تا علاوه بر بهبود یافتن پوست بعد از لیزر موهای زائد ، موهای سوخته از زیر پوست بیرون آمده و سپس شیو با تیغ انجام دهید.

بخوانید  راه های مشاوره آنلاین با روانشناس درکم ترین زمان

پوست خود را مرطوب نگه دارید

با توجه به اینکه لیزر موهای زائد گاها باعث خشک شدن پوست می شود ، ازین رو حفظ رطوبت بسیار مهم است.

از طرفی در صورت وجود قرمزی و تورم پس از لیزر درمانی در ساعات اول گرچه بخودی خود رفع می شود اما متخصص لیزر توصیه به استفاده از یخ ، ژل یا لوسیون برای کاهش ناراحتی بر روی ناحیه مورد نظر دارند.

لازم به توضیح است که ژل و مرطوب کننده یا لوسیون باید بدون عطر باشد چرا که عطر عامل تحریک زا پس از لیزر درمانی می باشد.

لذا با توجه به اینکه تجربه همه افراد با لیزر موهای زائد متفاوت می باشد و ممکنست افرادی پوست حساس تری داشته باشند و خشکی پوست را تجربه کنند که باید از مرطوب کننده کمک بگیرند و یا اینکه در مقابل برخی دیگر با هیچ مشکلی پس از جلسات لیزر موهای زائد رو به رو نمی شوند.

از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید پرهیز کنید

از دیگر نکات مهم لیزر موهای زائد دوری از نور خورشید قبل و در بین جلسات لیزر موهای زائد است.

ازین رو در حالی که لیزر درمانی می تواند نقطه پایانی برای موهای ناخواسته صورت و بدن شما باشد ، اما قرار گرفتن در برابر نور خورشید می تواند خطر عوارض جانبی لیزر موهای زائد همچون سوختگی پوست یا ایجاد لکه های روشن تر از پوست ( هایپوپیگمانتاسیون ) را افزایش دهد که این مورد بیشتر در افراد با پوست تیره تر دیده می شود.

در این صورت اگر قبلا پوست ناحیه لیزر درمانی را برنزه کرده اید ، توصیه متخصصان بر این است که قبل از شروع جلسات لیزر موهای زائد باید رنگ برنزه پوست شما به حالت عادی برگشته باشد تا عملکرد لیزر اثربخش باشد.

بخوانید  نکات مهم در مورد لیزر مو های زائد

ذکر این نکته لازم است که نظیر اپیلاسیون یا کندن مو که باید از ۶ هفته قبل از لیزر درمانی از انجام این موارد خودداری کنید ، لذا باید از قرار گرفتن در برابر نور خورشید هم ۶ هفته قبل و بعد از درمان پرهیز کنید.

در صورتی که می خواهید لیزر درمانی انجام دهید ، در ابتدا به بهترین مرکز لیزر موهای زائد در رشت مراجعه کنید و سپس باید با پزشک و کارشناس لیزر مجاز مشاوره داشته باشید و در طول مشاوره از اهداف خود بگویید و تمامی موارد مراقبتهای قبل از لیزر موهای زائد و همچنین بعد از آن و دیگر سوالهای مرتبط با لیزر موهای زائد نظیر تعداد جلسات لیزر درمانی و … را سوال کنید تا جلسات لیزر مطلوب داشته باشید.

پس از لیزر موهای زائد از دوش آب داغ خودداری کنید

اگرچه دوش گرفتن مایه آرامش است اما آب داغ پوست را خشک کرده و باعث تحریک پوست می گردد لذا توصیه می شود که برای دوش گرفتن تا چند روز پس از لیزر موهای زائد از دوش آب داغ خودداری کنید و آب ولرم را جایگزین نمایید.

همچنین از رفتن به سونا و جکوزی یا اتاق بخار به دلیل حساس بودن پوست دوری کنید.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *