0

نکات مهم در مورد لیزر مو های زائد

با دانستن نکات مهم درباره لیزر موهای زائد باعث می شود بیش تر با این روش آشنا شوید. به طور کلی لیزر موهای زائد، روشی است که فولیکول های مو هدف قرار می گیرند و در لایه مشخصی از پوست ریشه کن می شوند. با از بین رفتن فولیکول های مو باعث می شود که رشد موهای بدن متوقف شود و دیگر موهای زائد رشد نکند. لازم به ذکر است که نکاتی وجود دارد که باعث می شود با رعایت کردن آن، شما نتیجه بهتری را مشاهده کنید و همچنین با وجود برخی از مسائل ممکن است تعداد جلسات لیزر موهای زائد افزایش پیدا کند. شما می توانید با انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران، جلسات لیزر خود را بدون هیچ گونه نگرانی سپری کنید. 

نکات مهم درباره لیزرموهای زائد

در ادامه به نکات مهم درباره لیزر موهای زائد می پردازیم:

  • دستگاه های لیزر موهای زائد با تولید پرتوهای نوری؛ باعث تخریب فولیکول های مو در لایه های مشخص شده پوست می شود.
  • دستگاه های لیزر موهای زائد دارای طول موج های متفاوتی هستند. جالب است بدانید که طول موج نشان دهنده انرژی یک پرتو نوری است که میزان جذب پرتوی نوری توسط ملانین و میزان نفوذ آن به پوست، به طول موج آن بستگی دارد.
  • بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد شامل دستگاه های الکساندریت، وکتوز، دیود و دکا است که هر سه دستگاه در بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران موجود است و توسط اپراتورهای ماهر برای زیباجویان مورد استفاده قرار می گیرد.
  • جالب است بدانید هر دستگاهی را نمی توان برای همه، مورد استفاده قرار داد به عنوان مثال: دستگاه الکساندریت برای پوست های روشن بسیار مناسب است اما برای افرادی که پوست تیره تری دارند بسیار موثر نمی باشد.
  • برای اقدام به لیزر موهای زائد، باید به هزینه دوره درمان نیز توجه داشته باشید.

چند باور غلط درباره لیزر موهای زائد

قبل از اقدام به لیزر موهای زائد ممکن است به شایعات غلطی در این باره بر بخورید در ادامه ما به بررسی این باورهای غلط می پردازیم:

  • یکی از باورهایی که کاملا غلط است این است که برخی از افراد باور دارند که لیزر موهای زائد باعث بروز سرطان می شود و لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست یا بخش های دیگر بدن نمی شود. دستگاه های لیزر به نحوی طراحی شده است که تنها فولیکول های موجود در لایه های زیرین پوست را مورد هدف قرار می دهند و روی سایر بافت ها و سلول ها هیچ اثری نخواهد گذاشت. دستگاه های لیزر برای حذف موهای زائد کمی پرتوزا هستند که طبق تحقیقات انجام شده این دسته از پرتوها کاملا ایمن هستند و شواهدی بر مبنای سرطان زا بودن آن وجود ندارد. پس در نتیجه لیزر موهای زائد منجر به بروز سرطان نمی شود.
  • تا به امروز شواهدی بر مبنای ناباروری ناشی از لیزر موهای زائد مشاهده نشده است. لیزر موهای زائد تنها می تواند به لایه های زیرین پوست نفوذ کند و به هیچ عنوان نمی تواند به بافت های عمقی تر بدن برسد. لازم است که بدانید حتی لیزر موهای نواحی حساس مانند: ناحیه تناسلی بدون عوارض و کاملا ایمن می باشد.

انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

انتخاب بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران یکی از مهم ترین اقدامات لازم قبل از لیزر موهای زائد می باشد که مرکز انتخابی شما، باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • مرکز لیزر موهای زائد باید از وزارت بهداشت درای مجوز رسمی باشد.
  • جلسه مشاوره قبل از لیزر باید حتما با متخصص برگزار شود. همچنین شما برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید به لینک بهترین مرکز جوان سازی پوست در تهران مراجعه نمایید.
  • در اتاق لیزر باید نکات ایمنی رعایت شود.
  • دستگاه های لیزر نباید قدیمی باشند و باید به صورت دوره ای تعمیر شوند.
  • بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران باید از دستگاه های بروز و جدید استفاده شوند و همچنین به چند دستگاه مختلف مجهز باشد به دلیل این که از یک دستگاه نمی توان برای همه افراد استفاده کرد.
  • متخصص پوست و مو و همچنین اپراتور باید از دانش و تجربه کافی برخوردار باشند.

سایت تاپتنا با دارا بودن بیش از هزاران بازدید ماهانه بعنوان یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی می‌باشد. تمامی بازدیدکنندگان سایت تاپتنا علاقه مند به حوزه های زیبایی و سلامتی هستند. بنابراین تبلیغات در سایت تاپتنا برای پزشکان، کلینیک های زیبایی و شرکت های فعال در حوزه پزشکی و زیبایی میتواند کاملا هدفمند باشد.

رعایت نکات مهم قبل از انجام لیزر موهای زائد

برای این که بعد از دوره درمانی لیزر خود؛ نتیجه موثری را مشاهده کنید و از عوارض جانبی پیشگیری کنید، باید نکات زیر را مو به مو باید انجام دهید:

  • به مدت یک هفته از برنزه کردن پوست خود چه با محصولات و سلاریوم خودداری کنید.
  • به مدت 3 روز قبل از انجام لیزر از قرار گرفتن نور مستقیم خورشید پرهیز کنید و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • قبل از لیزر موهای زائد خود را شیو کنید.
  • مناطقی که می خواهید لیزر نشود را اصلاح نکنید.
  • به مدت یک هفته قبل از انجام لیزر از نوشیدنی های الکلی جدا خودداری کنید.
  • اگر ایزوترتینوئین مصرف می کنید بعد از 6 ماه اقدام به لیزر موهای زائد خود کنید.

آیا لیزر موهای زائد با درد همراه است؟

یکی دیگر از نکات مهم درباره لیزر موهای زائد که باید بدانید این است که به هیچ عنوان هنگام لیزر دردی را احساس نخواهید کرد. ممکن است هنگام لیزر مقداری احساس سوزش داشته باشید اما به هیچ وجه دردی را احساس نخواهید کرد. احساس سوزش در جلسات آخر بیش تر از جلسات اول است به دلیل این که در جلسات آخر قدرت لیزر توسط تکنسین افزایش می یابد.

 قابل به ذکر است که سوزش در قسمت بیکینی نسبت به سایر نقاط بدن بیش تر است به دلیل این که بیکینی پوست نازک دارد و موهای زائد آن بیش تر است و در برابر لیزر مقاوم تر است. سوزش بعد از لیزر به مدت چند دقیقه احساس می شود اما با استفاده از کمپرس یخ و پمادهای ضد التهاب این سوزش را می توانید کنترل کنید.

کلام آخر

در نتیجه لیزر برای نابودی موهای ناخواسته از قبیل صورت، کمر، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نقاط بدن مناسب است. به طور کلی متقاضیان این روش درمانی روز به روز افزایش می یابند و بیشتر افراد از نتایج لیزر موهای زائد رضایت دارند. یکی از مهم ترین مواردی که در زیبایی پوست صورت و بدن تاثیر دارد، نابودی موهای زائد می باشد که می توانید توسط لیزر موهای زائد هرچه سریع تر اقدام کنید. 

بخوانید  علائم سرطان مثانه چیست و چگونه درمان میشود؟

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *