0

نکات بهداشتی که آقایان باید درباره خانم‌ها بدانند

خانم‌ها ملاحظات و مسائل شخصی مربوط به بهداشت شخصی خود را دارند که شاید برای آقایان آن‌قدرها شناخته شده نبوده و در خصوص آن‌ها اطلاعات درستی نداشته باشند. اما اگر خانمی در زندگی شما بوده یا مهم‌تر از آن اگر با خانمی زیر یک سقف زندگی می‌کنید، حتما لازم است که در خصوص این نکات بهداشتی اطلاعات مناسبی داشته و بتوانید مطابق با آن، رفتار‌های خود را تنظیم کنید.

برای شناخت نکات بهداشتی درباره خانم‌ها که از آن‌ها ممکن است بی‌اطلاع باشید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

نکات بهداشتی مهم درباره خانم‌ها

قطعا همان‌طور که حدس می‌زنید؛ مهم‌ترین نکته بهداشتی درباره خانم‌ها که آقایان تجربه‌ای در خصوص آن نداشته و از زیروبم آن بی‌اطلاع هستند، عادت ماهیانه است. البته موارد دیگری نیز هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ملاحظات مربوط به عادت ماهیانه در خانم‌ها

تقریبا می‌توان گفت که تمام آقایان درباره عادت ماهیانه در خانم‌ها شنیده و می‌دانند که هر زنی به‌اندازه چند روز در ماه، دچار پریود یا عادت ماهیانه می‌شود. اما این که ملاحظات آن می‌تواند تا چه اندازه حساس بوده و نیازمند چه مراقبت‌ها و رعایت‌هایی است، بحث دیگری خواهد بود. اگرچه به لحاظ عملی، خرید چند بسته نوار بهداشتی بالدار، ماجرا را جمع کرده و به نظر می‌رسد که خانم دیگر نیازی به چیز دیگری برای سپری کردن دوران پریود ندارد؛ اما واقعیت این نیست.

بیشتر خانم‌ها در دوران پریود، از نوعی کلافگی روحی و به‌هم‌ریختگی عصبی رنج‌برده و این باعث خواهد شد که روح آن‌ها به‌مراتب حساس‌تر شده و آسیب‌پذیرتر باشد. از این روی قطعا دقت داشته باشید که در این دوران، رعایت احوالات طرف مقابل خود را بیشتر کرده و در تعاملات روزمره با وی، ملاحظه افزون‌تری داشته باشید.

بخوانید  چگونه چال گونه داشته باشیم؟

ملاحظات مرتبط با بهداشت ناحیه خصوصی بانوان

از طرفی دیگر بانوان به لحاظ رعایت بهداشت اندام خصوصی خود، ملاحظات بیشتری نسبت به آقایان داشته و استفاده از محصولاتی چون ژل شستشوی بانوان، کمک خواهد کرد تا این بهداشت را ساده‌تر دنبال کرده و مشکلات کمتری داشته باشند. از این روی بابت این که همسر شما از ژل‌های شستشوی بهداشتی استفاده کرده و روتین مراقبتی متفاوتی دارد، به‌هیچ‌وجه تعجب نکنید. جلوگیری از انواع عفونت‌های ناحیه واژن و همین‌طور به شکل کلی رعایت بهداشت و ارتقای سطح سلامتی اندام خصوصی، به‌این‌ترتیب، راحت‌تر اتفاق خواهد افتاد.

چطور مرد مناسبی در تقابل با ملاحظات خاص زنانه باشیم؟

با دانستن درباره نکات بالا، احتمالا می‌پرسید که چطور می‌توان در مواجهه با دوران عادت ماهیانه خانم‌ها، مرد بهتری بود و ملاحظات بهتری را اعمال کرد. بگذارید به شما بگوییم:

  1. شرایط استراحت را برای خانم فراهم کرده و این را در نظر بگیرید که وضعیت جسمی و روحی او، متفاوت از روز‌های دیگری است که دوران پریود را سپری نمی‌کند. این استراحت می‌تواند در هر دو وضعیت جسمانی و روحی بوده و باید هر دو سوی ماجرا را در نظر بگیرید.
  2. به همسر خود عشق بیشتری بورزید. اجازه ندهید که این چند روز عادت ماهیانه، فاصله عاطفی میان شما شکل بدهد. به یاد داشته باشید که ممکن است او در این دوران به لحاظ عاطفی شکننده‌تر شده و نیاز‌های مراقبتی بیشتری داشته باشد.
  3. از برقراری روابط جنسی در دوران پریود پرهیز کنید. در این دوران ریسک عفونت به‌مراتب افزایش‌یافته و در ضمن به دلیل تغییرات هورمونی و شرایط فیزیکی، برای خانم به‌هیچ‌وجه خوشایند نخواهد بود.
  4. اگر خانم شما دوست دارد در خصوص این دوران و مشکلات مربوط به آن، با شما صحبت کند؛ حتما پذیرای صحبت‌های او باشید. این به شرایط روحی خانم‌هایی که در دوران عادت ماهیانه دچار به‌هم‌ریختگی عصبی می‌شوند، کمک زیادی خواهد کرد.
  5. خود را برای چند روز طوفانی آماده کرده و به‌اندازه کافی صبور باشید. البته همیشه و در خصوص همه افراد به این شکل نیست که عصبانیت‌های بی‌جهت و به‌هم‌ریختگی عاطفی و روحی شکل بگیرد؛ اما همیشه این احتمال وجود داشته و باید خود را برای روز‌های طوفانی (به‌ویژه روز‌های نخستین دوران پریود) آماده کنید.
  6. با خرید محصولات و تجهیزات مراقبتی مختلف چون خرید کاپ قاعدگی به همسر خود کمک کنید که این دوران را راحت‌تر سپری کرده و احساس بهتری داشته باشد.
بخوانید  شکستگی پا را با چند روش ساده سریعتر درمان کن!

خرید اینترنتی بهترین محصولات بهداشتی خانم‌ها

اگر می‌خواهید به‌راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، محصولات بهداشتی مختلف مربوط به خانم‌ها را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به فروشگاه اینترنتی خانومی مراجعه کرده و ضمن مقایسه محصولات مختلف از برند‌های متفاوت، انتخاب و خرید خود را انجام دهید. خرید آنلاین به شما این فرصت را می‌دهد که به‌راحتی محصولات مختلف را به لحاظ کیفیت، میزان رضایت مشتریان قبلی، قیمت و … با هم در یک مقایسه هوشمندانه قرار داده و در نهایت، بهترین انتخاب را داشته باشید. شما چه نظری در این باره دارید؟

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *