0

سن مناسب برای جراحی بینی گوشتی

بهترین سن عمل بینی، رسیدن بلوغ کامل جسمی است. کم ترین سن برای جراحی در دخترها سن 16 سالگی است و در پسرها در سن 18 سالگی می باشد. بهترین جراح بینی گوشتی باید وضعیت رشد اجزای صورت و رسیدن به بلوغ کامل را بررسی کند. اگر رشد غضروف های بینی متوقف شده باشد، می توان برای انجام عمل زیبایی اقدام کنید.

انواع جراحی زیبایی بینی

در ادامه به معرفی انواع جراحی زیبایی بینی می پردازیم:

  • تغییر اندازه سوراخ های بینی
  • صاف کردن بر آمدگی روی بینی
  • اصلاح بینی بعد از آسیب دیدگی
  • تغییر شکل نوک بینی
  • بزرگ تر یا کوچک کردن بینی
  • اصلاح بینی برای رفع آسیب ها

خطرات جراحی بینی در سن پایین

جراحی بینی باید در سن پایین و توقف رشد اسکلت های بدن انجام شود. به زبان ساده تر بدن باید رشد کافی خود را کرده باشد و دیگر اسکلت بدن دچار تغییرات نشود. اگر جراحی بینی در زمان رشد فرد انجام شود؛ احتمال تغییر فرم بینی گوشتی وجود دارد و نیاز به جراحی مجدد خواهد بود. انجام جراحی بینی قبل از رشد بدن مانع رشد صحیح برخی از قسمت های صورت می شود و در حالت غیر طبیعی به صورت می بخشد.

سن مناسب برای جراحی بینی گوشتی

مناسب ترین سن برای جراحی زیبایی بین 20 تا 30 سالگی می باشد و در این سن فرد باید به اندازه کافی بالغ شده باشد تا برای ظاهر خود تصمیم عاقلانه بگیرد. جراحی بینی همیشگی است و بر اساس مد نمی توان تصمیم گیری کرد. افراد در سن 20 تا 30 سالگی در شرایط آماده ای قرار دارند و همچنین انجام جراحی می تواند با موفقیت بیش تری انجام می شود. در این بازه سنی دوران نقاهت نیز سریع تر خواهد بود. 

یکی از نکاتی که قابل توجه است در جراحی بینی، مهارت و تجربه جراح می باشد. تجربه و سابقه طولانی جراح در انجام جراحی بسیار اهمیت دارد. قبل از جراحی در انتخاب بهترین جراح بینی ترمیمی دقت زیادی به خرج دهید به دلیل این که اگر برای بار دوم بخواهید بینی خود را عمل کنید اگر پزشکی به غیر از پزشک خودتان اقدام به جراحی کند، هزینه بیش تری را باید پرداخت نمایید. با مشاهده نمونه کارهای قبلی پزشک می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.

سایت تاپتنا با دارا بودن بیش از هزاران بازدید ماهانه بعنوان یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی می‌باشد. تمامی بازدیدکنندگان سایت تاپتنا علاقه مند به حوزه های زیبایی و سلامتی هستند. بنابراین تبلیغات در سایت تاپتنا برای پزشکان، کلینیک های زیبایی و شرکت های فعال در حوزه پزشکی و زیبایی میتواند کاملا هدفمند باشد.

نحوه انتخاب جراح زیبایی بینی

شما باید به دنبال جراحی باشید که تجربه بسیاری داشته باشد و علاوه بر آن به کسب رضایت بیمار شهرت داشته باشد. جراحی را باید در یک مرکز معتبر انجام دهید تا از بروز هرگونه عارضه، جلوگیری کنید. شما باید برای توصیف اهداف و انتظارات خود با پزشک صحبت کنید و درباره جراحی اطلاعات لازم را کسب نمایید.

خطرات بعد ازعمل زیبایی بینی

هر نوع عمل بینی خطرات و عوارض خود را دارد که این عوارض شامل مواردی مانند خونریزی، عفونت و واکنش آلرژیک به بیهوشی است. لازم به ذکر است که این دسته از عوارض ها در مواقع نادری اتفاق می افتد و اگر به بهترین جراح بینی گوشتی در ایران مراجعه کنید، نیاز به هیچگونه نگرانی نمی باشد. برخی از جراحان قبل از عمل وقت زیادی را صرف صحبت با نوجوان می کند. این کار منجر می شود که متوجه شوند آیا نوجوان به بلوغ فکری رسیده است؟ یا می تواند از پس عمل بر آید یا خیر. در ادامه به بررسی دیگر خطرات عمل زیبایی بینی می پردازیم:

  • آسیب دائمی به عصب
  • ورم
  • زخم در پایه بینی
  • خون دماغ شدن
  • بی حسی در قسمت بینی
  • نیاز به عمل ترمیمی

آیا افراد زیر 18 سال می توانند اقدام به جراحی بینی کنند؟


جراحی بینی زیر 18 سال در زمانی امکان پذیر است که رشد فرد متوقف شده باشد. اگر نوجوان رشد کافی نداشته باشد، انجام جراحی برای وی مناسب نیست و احتمال بروز مشکلات در این شرایط وجود دارد. برای جلوگیری از بروز چنین عارضه ای باید تا زمان اتمام رشد صبر کنید.

عوامل موثر بر هزینه جراحی بینی

عوامل مختلفی بر هزینه جراحی بینی تاثیر می گذارند که به شرح ذیل است:

تجربه جراح

با توجه به تجربه و مهارت جراح هزینه ها متفاوت می باشد به دلیل این که جراح طی چندین سال عمل بینی انجام داده است و با چالش های مختلفی آشناییت دارد و همچنین هزینه بیش تری را دریافت می کند.

نوع بینی

نوع بینی فرد هزینه جراحی را تعیین می کند. افرادی که بینی گوشتی دارند، هزینه بیش تری را باید برای جراحی بینی پرداخت کنند اما هزینه جراحی بینی استخوانی به نسبت کم تر خواهد بود.

منطقه جغرافیایی

مانند دیگر خدمات هزینه جراحی بینی با توجه به منطقه جغرافیایی متفاوت خواهد بود. هزینه عمل بینی در تهران با شهرستان های بسیار کوچک قابل مقایسه نمی باشد. پزشکان به دلیل وجود امکانات در شهرهای بزرگ در حال فعالیت هستند.

کلام آخر

بهترین سن جراحی بینی بعد از اتمام رشد بافت استخوان فرد می باشد. تا اتمام رشد جسمی خود صبر پیشه کنید و از اقدام به جراحی بینی زود هنگام پرهیز کنید. از شما عزیزان سپاسگزاریم که ما را همراهی کردید.

بخوانید  شکستگی پا را با چند روش ساده سریعتر درمان کن!

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *